" "
Više

    " "

    Ispod slabašne ograde nadvožnjaka na Šubićevcu dnevno prolazi 1.400 učenika

     

    Velika tragedija u Kninu, kad je početkom godine na Atlagića mostu poginula peteročlana obitelj koja je osobnim automobilom probila zaštitnu ogradu mosta i završila u rijeci Krki, aktualizirala je problem ograda na mostovima i nadvožnjacima u našoj županiji. Kako je Šibenski tjednik već pisao, jedino je Šibenski most, obnovljen prije par godina, adekvatno opremljen zaštitnom ogradom za vozila. Jedan takav neadekvatno zaštićen magistralni nadvožnjak imamo u srcu grada, na Šubićevcu, odmah pokraj zgrade gimnazije.

    OPASNA DIONICA NA MAGISTRALI

    – Ograda na nadvožnjaku pored zgrade Gimnazije na gradskoj četvrti Šubićevac nije prilagođena za vozila već samo za pješake. Ispod nadvožnjaka po cijeloj dužini prolaze pješaci, žitelji Šubićevca i učenici tri škole u Šibeniku, Gimnazije, Ekonomske i Prometno-tehničke škole. Riječ je o ukupno 1.400 učenika. Ispod nadvožnjaka je cesta koja vodi iz centra grada za predio Šubićevac i obratno. Sigurnost prometa na ovom nadvožnjaku je potrebno poboljšati, a to znači da bi trebalo postaviti čeličnu odbojnu ogradu za vozila. Naravno, treba se na nadvožnjaku postaviti i suvremena upozorenja sa svjetlosnom signalizacijom o smirivanju prometa, jer se tom dionicom brzo vozi. Ovo je Jadranska turistička cesta, državna cesta D – 1, jako je prometna, na toj lokaciji bilo je dosta prometnih nesreća, i zapravo je puka sreća da se tu nije dogodila kakva veća tragedija – kaže Zdravko Peran, ravnatelj Prometno-tehničke škole u Šibeniku, stalni sudski ekspert za promet i HF EKSPERT Europskog istraživačkog centra za nesreće EU.

    ograde-mostovi

    Peran nudi i rješenje, kako bi zaštitne ograde koje bi mogle spriječiti prodor vozila trebale izgledati i od kojih materijala ih graditi.

    – Čelične odbojne ograde grade se na putovima višeg reda i na svim onim mjestima putova nižeg reda gdje bi skretanje s kolnika bilo vrlo kobno za korisnike ceste, a gdje masivna ili neka druga ograda ne bi zadovoljila. Takav je slučaj i sa spornim nadvožnjakom na Šubićevcu. Te ograde izrađuju se od otpornih i vrlo elastičnih čeličnih limova pričvršćenih na čvrste stupove. Visina ograde mora biti jednaka visini kotača vozila. Takve ograde odvajaju pješački od motornog prometa, aj jedino Šibenski most ima adekvatnu ogradu koju traže norme Europske Unije – kaže Peran.

    Nastavlja kako su se na spornom nadvožnjaku u srcu grada događale teške prometne nesreće sa smrtnim posljedicama, što mu je kao sudskom vještaku vrlo dobro poznato.

    SPAŠAVA NAS PUKA SREĆA

    – Pukom srećom vozila su se zadržala na kolniku. Ukoliko bi vozila sletjela s nadvožnjaka posljedice bi bile katastrofalne. Inače, ovu dionicu ceste obilježava niz oštrih zavoja, koji su zabilježeni prije nekoliko godina na kartama putovanja u svijetu, kao opasna mjesta koja treba izbjegavati – kaže Zdravko Peran.

    Hrvatske ceste tehnička ispostava Šibenik u suradnji s Gradom Šibenikom mora izvršiti analizu kretanja vozila na nadvožnjaku, kaže Peran, te moraju izraditi projekt za poboljšanje sigurnosti prometa koji bi posebno uključivao zaštitne odbojne ograde za vozila.

    Načelnik PU Šibensko kninske Ivica Kostanić u svom izvješću o sigurnosti prometa posebno se osvrnuo i na nadvožnjak na Šubićevcu na kojem treba poboljšati sigurnost prometa, također i na Morinjski most koji nema zaštitnu prilagođenu ogradu za vozila.

    – Svjesni smo u PU šibensko-kninskoj da je dosta dionica cesta u županiji, a pogotovo Jadranska magistrala, donekle problematično, iako pravih prometnih crnith točki nemamo. Međutim, već smo dogovorili suradnju s Hrvatskim cestama Šibenik, uskoro krećemo u obilazak svih cesta u županiji, i gdje primjetimo probleme, dat ćemo zajedničko upozorenje da se situacija na tim lokacijama i sredi. Svjestan sam da ograda na nadvožnjaku na Šubićevcu nije sigurna i da je jedna od prioriteta, ali neadekvatna ograda je i na Morinjskom mostu, a Skradinski most je u jako lošem stanju. Ali, kako sam već rekao, obnova tih mostova nije u nadležnosti policije, možemo samo dati preporuku, što ćemo uskoro i napraviti. Dalje je na Hrvatskim cestama da to srede – kaže načelnik PU šibensko-kninske Ivica Kostanić.

    KANDIDIRANJE U CENTRALU

    Međutim, niti Hrvatske ceste Šibensko-kninske županije ne mogu same odrediti u realizaciju kojih će projekata ući, mogu ih samo kandidirati u svoju centralu i resorno ministarstvo, koje donosi konačnu odluku.

    Podsjetimo, ista se dogodilo i s Atlagića mostom u Kninu, projekt obnove mosta je prijavljen u HC u Zagreb, ali nikad nije ozbiljno ni razmotren. Kako je prije dva tjedna za Šibenski tjednik rekao dobro upućeni izvor, najvjerojatnije centrali HC-a taj projekt nije bio dovoljno medijski i politički zanimljiv, političari se vole fotografirati na otvaranju raznih dionica cesta, makar one povezivale dva sela, ali obnova mosta nikog ne zanima.

     

     

     

    - Advertisment -

    NAJNOVIJE

    FOTO Na Veliki četvrtak u šibenskoj katedrali održana...

    Misu posvete ulja u katedrali svetog Jakova u Šibeniku, na Veliki četvrtak 28. ožujka u jutarnjim satima, predvodio je šibenski biskup Tomislav Rogić. Uz...

    Provedite dan u Azimutu! Popodne obavite ‘šoping’ na...

    U klubu Azimut program u petak, 29. ožujka počinje već u popodnevnim satima tradicionalnim buvljakom u 16.30 sati a potom kreće koncert riječkih Ministranata...

    Ne propustite posjetiti Prvić Luku i naučiti šivati...

    Kreativke s Prvića ovaj put osmislile su novi projekt, 'ŠUŠKA – šudari & škanjeli', podržan od Ministarstva regionalnog razvoja i EU fondova, koji ima...

    Župan Marko Jelić nositelj liste koalicije ‘Odgovor sjevera...

    Stranka Akcija za promjene predstavila je u četvrtak programske točke koalicije s Agrarnom strankom te potpisala deklaraciju o predizbornoj i postizbornoj suradnji s Nezavisnom...

    NAJNOVIJE

    FOTO Na Veliki četvrtak u šibenskoj katedrali održana misa posvete ulja

    Misu posvete ulja u katedrali svetog Jakova u Šibeniku, na Veliki četvrtak 28. ožujka u jutarnjim satima, predvodio je šibenski biskup Tomislav Rogić. Uz...

    Provedite dan u Azimutu! Popodne obavite ‘šoping’ na buvljaku a navečer plešite uz Ministrante

    U klubu Azimut program u petak, 29. ožujka počinje već u popodnevnim satima tradicionalnim buvljakom u 16.30 sati a potom kreće koncert riječkih Ministranata...

    Ne propustite posjetiti Prvić Luku i naučiti šivati ‘šudar’ ili izraditi svoj ‘škanjel’

    Kreativke s Prvića ovaj put osmislile su novi projekt, 'ŠUŠKA – šudari & škanjeli', podržan od Ministarstva regionalnog razvoja i EU fondova, koji ima...

    Župan Marko Jelić nositelj liste koalicije ‘Odgovor sjevera i juga’ u devetoj izbornoj jedinici

    Stranka Akcija za promjene predstavila je u četvrtak programske točke koalicije s Agrarnom strankom te potpisala deklaraciju o predizbornoj i postizbornoj suradnji s Nezavisnom...