Na današnji dan 27. srpnja 1966. odnosno prije točno 50 godina oko 9 sati ujutro Mika Špiljak presjekao je vrpcu i otvorio Šibenski most. Svečanom otvaranju prisustvovali su brojni Šibenčani i radnici beogradske „Mostogradnje“. Mnogi su se naši sugrađani uputili na most, čak i pješice.
S obje strane obale rijeke Krke bilo je tisuće vozila, uz obalu ispod mosta nalazilo se na stotine brodova, a čak su i šibenski trajekti sirenama pozdravljali otvaranje novoizgrađenog mosta. U tim trenucima svi su čekali presjecanje vrpce i puštanje mosta u promet. Most je bio okićen zastavama i transparentima, a prizor je bio impozantan. Prvo vozilo koje je prošlo novootvorenim mostom bio je autobus splitskih registracija 57-11. Kako piše tadašnji Šibenski list, most je iznikao iz „surih litica u kanjonu najljepše dalmatinske rijeke- krivudave Krke“.
Šibenski je most jedan od najznačajnijih naših mostova jer sadrži armiranobetonski luk koji je prvi na svijetu u cijelosti izveden konzolnim postupkom, bez skele oslonjene o tlo. Raspon luka iznosi 246 m, a visina mosta iznosi 40 metara. Ukupna mu je dužina 390 metara.
Most je građen u razdoblju 1964.-1966. Projektant mosta bio je Ilija Stojadinović. U jesen 1991. tijekom Domovinskog rata most je pogođen s nekoliko granata, ali šteta nije uzrokovala prekid prometa. Važnost mosta ne treba dodatno naglašavati, jer je doista činjenica da već 50 godina povezuje dvije obale. Međutim, na mostu se možete i zabaviti. I to adrenalinski- bungie jumpingom u ponor od 40 metara. Što bi Ilija Stojadinović rekao da mu je netko tog 27. srpnja 1966. Godine šapnuo da će se sa jednog od njegovih životnih djela ljudi ničim izazvani bacati u ponor? Možda bi se samo nasmijao.
Foto: facebook LjeTuj na Martinskoj ( ustupljene od Muzeja grada Šibenika- Željko Krnčević i Zrinka Magazin)
Izvori: wikipedija , Šibenski list