Župan Goran Pauk primio je danas ovogodišnje dobitnike oznake ‘Hrvatski otočni proizvod’ iz Šibensko-kninske županije, kojima je oznaka dodijeljena 24. i 25. studenog na otoku Rabu. Pet otočnih proizvođača iz naše županije dobilo je oznaku HOP za ukupno sedam proizvoda: Raol d.o.o iz Murtera za crnu maslinu pasteriziranu, Lipa – obrt za stručno usavršavanje i izradu narodnih nošnji za prstenove za salvete, Poljoprivredna turistička zadruga Faust Vrančić za filetirane inćune, pogaču Fausta Vrančića i ručno kukičane haljine, Turistička agencija ‘Bisage’ za proizvode i suvenire od maslinovog drveta (gajeta, mlin za maslinu, talja, svijećnjak, privjesci za ključeve…) te OPG Mario Šmit iz Prvić Šepurine za liker od mirte.
Oznaka ‘Hrvatski otočni proizvod’ dodjeljuje se osmu godinu zaredom, a projektom se nastoji potaknuti otočane na stvaranje proizvoda vrhunske kvalitete i samozapošljavanje, kazao je župan Pauk te najavio kako će Županija u proračunu za iduću godinu izdvojiti sredstva za otočni razvoj. Pauk je dodao kako, u suradnji s Gradom Šibenikom, intenzivno rade na pronalasku prostorija u centru Šibenika gdje bi otočki proizvođači svoje suvenire mogli izlagati tijekom cijele godine.
Do sada je oznaku kvalitete HOP dobilo deset proizvođača s našeg područja za 41 proizvod.
Ove godine po prvi put oznaku HOP dobila je Dragana Pirjak iz Turističke agencije ‘Bisage’.
-Svoje proizvode dosada smo prodavali samo u Jezerima za tamošnje goste, a sada smo ih počeli i distribuirati. Narudžbe su već počele za iduće ljeto –govori Pirjak. Liker od mirte Mario Šmit proizvodi već nekoliko godina, a njegov su originalni suvenir prepoznali i domaći i strani gosti.
-Preporučio bih svim proizvođačima da se udružuju jer su im veće šanse za plasman proizvoda tijekom cijele godine ako se udruže – kazao je Šmit.
Važnost udruživanja malih proizvođača s hrvatskih otoka prepoznali su i na nacionalnoj razini te je osnovana Udruga poslovni klaster ‘Hrvatski otočni proizvod’, a za čijeg je predsjednika izabran Ivan Nimac iz Poljoprivredne zadruge Faust Vrančić s Prvića.
-Hrvatski suveniri ovako moraju izgledati! Dakle ne bi smjeli prodavati one iz Kine već autohtone proizvode koji su nastali zahvaljujući pojedincima i to treba cijeniti. Biti otočne proizvodnje je da ona ne postoji samo tri mjeseca već da opstane tijekom cijele godine, a to će biti moguće jedino ako proizvođači svoje suvenire mogu plasirati čitavu godinu zbog čega je i osnovan klaster – poručio je Nimac.