Žena (91) umrla od plućne embolije tri dana nakon cijepljenja AstraZenecom: ‘Nije situacija kao u Austriji’



Foto: ilustracija
Pixabay
Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

U Hrvatskoj je preminula starija žena nakon cijepljenja AstraZenecinim cjepivom.

Kako je objavila Agencija za lijekove, riječ je o ženi u dobi od 91 godine koja je umrla od tromboembolije tri dana nakon cijepljenja cjepivom kompanije AstraZeneca.

Epidemiolog Bernard Kaić za RTL.hr je kazao kako za sada imaju jednu prijavu sumnje na plućnu emboliju nakon cijepljenja.

– Na temelju te prijave još ne možemo ocijeniti uzročno-posljedičnu povezanost. Zatražili smo dodatnu dokumentaciju. Za sada samo dobili samo nalaz mrtvozornika koji je potvrdio da je uzrok smrti plućna embolija. Nismo stigli dalje o tome raspravljati, no bojim se da na temelju te dokumentacije nećemo moći doći do odgovora je li to uzročno-posljedično povezano. Kompliciran je postupak da se dođe do takvog zaključka, Prvo treba vidjeti je li poznato da to cjepiva mogu uzrokovati. Zatim postoje li radovi koji opovrgavaju povezanost, što ne postoji za ovo, posve novo cjepivo. Ono što možemo je uspoređivati učestalost embolije pluća u općoj populaciji neovisno o cijepljenju s učestalošću koje vidimo nakon cijepljenja. A tu ne vidimo povećan broj. Procjenjuje se da je učestalost embolija pluća 60 na 100.000 stanovnika na godinu. To je u tjedan dana otprilike jedna osoba na 100.000 ljudi, a mi smo cijepili otprilike 100.000 ljudi AstraZenecinim cjepivom. To je u okviru očekivanog broja. To da se to dogodilo nakon 5000 cijepljenja bi me zabrinulo, ili da ih imamo dvije ili tri na 100.000 cijepljenih, to bi bio razlog za zabrinutost. Ne znam kakav će biti zaključak radne skupine, no mislim da će biti da nije moguće ocijeniti -kaže Kaić u razgovoru za RTL.hr.

Kaić dodaje da razumije postupak austrijskih vlasti koje su obustavile cijepljenje AstraZenecom.

– Oni su imali dva trombotička incidenta nakon cijepljenja u kratkom vremenu i to čak u jednoj ustanovi. To stvarno izaziva zabrinutost. Mi imamo samo jedan slučaj žene od 91 godine i to ne iskače iz očekivanog broja. Osim toga, trombotskih događaja ima i nakon drugih cjepiva. Ali ni kod njih ne vidimo da je broj tih događaja neočekivan”, rekao je.


Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.