'Di si bija, šta si radija?

Vlast je nova problemi su prastari. Aktualni sat Skupštine pun evergreen tema

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Tradicionalne teme brze ceste Šibenik-Drniš-Knin, otrovnih laguna u Kninu, timova T1 hitne pomoći na području Skradina i otoka Murtera i autobusne povezanosti unutar granica županije, obilježile su i današnji Aktualni sat skupštine Šibensko-kninske županije u Drnišu.

Florijan Žižić, vijećnik Hrvatskih suverenista, upozorio je da od 2016. godine tim hitne pomoći na tom području zamjenjuje liječnik u pripravnosti koji nikako ne može zadovoljiti potrebe u turističkoj sezoni. Traži osiguravanje cjelogodišnjeg dežurstva tima hitne pomoći.

– Pitanje je na mjestu, ali odgovor nemam. Jedan tim hitne pomoći košta oko 800 tisuća kuna. Moramo tražiti rješenje u okviru onoga što imamo. Kako ćemo to riješiti još ne znam – rekao je župan Marko Jelić.

Odgovor je dopunio Tomislav Jukić, ravnatelj Zavoda za hitnu medicinu Šibensko-kninske županije.

– Zavod je dao svoj prijedlog u kojem traži tim T1 i za Skradin i za Tisno, još kada je 2016. uvedena nova mreža hitne medicine u Hrvatskoj. U pripremi je sada nova mreža i možemo samo čekati i vidjeti hoće li naš prijedlog proći. Nismo mi ti koji donosimo tu mrežu. Tim T1 košta 720 tisuća kuna, a za dežurstvo 24 sata dnevno svih 365 dana treba pet timova. To spada u nadstandard koji financiraju jedinice lokalne samouprave. Peti tim pada na teret Zavoda – kazao je Jukić.

Uz napomenu kako na Skupštini ne bi uopće trebali dolaziti u situaciju u kojoj se postavljaju pitanja koliko košta jedan život, SDP-ov Joško Šupe okrenu je raspravu na temu otrovnih laguna kod Knina uz pitanje zašto Elaborat o sanaciji laguna jo nije javno objavljen na stranicama županije. Traži i sazivanje tematske sjednice o lagunama s pozivanjem svih dionika u tom postupku.

– Kao vijećnik možete doći do tog elaborata. Nije nikakav problem. Elaborat ima 550 stranica. Ono što je bitno je da nas je iznenadila cijena sanacije od 24 milijuna kuna jer je ona puno niža od prethodnih procjena. Procjene su išle i 12 puta više – odgovorio mu je župan Jelić.

Pitanje obilaznice Drniša, kao sastavnice brze ceste aktualizirao je HDZ-ov Nediljko Dujić.

– Početkom ove godine održan je sastanak s mistrom Butkoviće i ravnateljem Hrvatskih cesta Josipom Škorićem na kojem sam i ja nazočio, a dogovoreno je da se ove jeseni pristupi otkupu zemljišta za obilaznicu Drniša za što su osigurana sredstva. Jasno nam je da su 2,5 milijardi kuna prevelik iznos da bi odjednom krenuli u izgradnju brze ceste. Međutim, obilaznica Drniša ima studiju po kojoj će njenom izgradnjom Drniš i Knin biti bliže za 12, odnosno 15 minuta vožnje. Što ste u ovih 100 dana napravili, jeste li imali sastanak. Po ranije dogovorenome sljedeće godine bi mogli raspisati natječaj za izvođača obilaznice. Svjedoci smo da se u Hrvatskoj grade obilaznice i za naselja s osam puta manje stanovnika od Drniša – kazao je Dujić.

Župan Jelić je priznao da nije imao sastanke s ministrom i Hrvatskim cestama o toj temi.

– Tu su dva projekta obilaznica Siverića i Drniša, a Hrvatske ceste još nisu počele s izvlašćenjem koje će ići preko županije i, kad to bude, mi ćemo to raditi vrlo brzo. Tražit ćemo sastanak da vidimo što se radi jer država treba ispuniti ono što je obećano. Trenutno se na staroj trasi obavljaju radovi kojima se ispravljaju neke kritične točke – kazao je Marko Jelić.

Dujić je poručio županu da traži hitan sastanak s ministrom Butkovićem i Hrvatskim cestama jer se radi plan Hrvatskih cesta za sljedeću godinu i u njemu možemo dobiti sredstva za taj projekt.

– Iz iskustva poručujem, kasnimo li, nećemo doći na red – rekao je Dujić.

Nezavisni Toni Turčinov sa liste Marka Jelića također je tražio tim hitne pomoći za Murter, ali je upozorio i na činjenicu da Murter i Betina nemaju autobusnu liniju.

– Od lani autobus dolazi do Jezera i tamo se okreće. Ne znam je li to bio samo hir bivšeg župana. Zakinuli ste Murter za autobusne linije. Neprihvatljivo je da u županiji nema linije koja ide do krajnih točaka županije. Isti problem imaju i Kistanje – podsjetio je Turčinov.

Županijska uprava priprema novi sustav linijskog prijevoza i, po riječima župana Jelića spremna je studija u koju bi uvid trebale obaviti sve jedinice lokalne samouprave.

– Novi sustav linijskog prijevoza koštat će oko 21,5 milijun kuna, a od toga 18 milijuna daje država. Slobodni smo formirati nove linije koje su nam od interesa. To se temelji na pravu na dostupnost, koje je ljudsko pravo EU. Budite svi aktivni kako nam ne bi neka linija promakla – pozvao je Jelić predstavnike svih gradova i općina.


Pratite nas i na društvenim mrežama:

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.