Ministarstvo uprave, zbog proglašene epidemije i mjera ograničavanja okupljanja, intenzivno nastavlja s digitalizacijom javne uprave u Republici Hrvatskoj te se sustavu e-Građani konstantno dodaju nove e-usluge za građane.
Sustav e-Građani zbog sve veće potrebe koristi 934.762 korisnika, a samo u od 1. do 8. travnja broj korisnika je narastao za 80.000. Sam sustav je postao bogatiji i za dvije nove e-usluge te ih ukupno ima 72.
Financijska agencija (FINA) razvila je uslugu ‘e-Blokade’ koja građanima omogućuje uvid i preuzimanje podataka iz njihovog Očevidnika neizvršenih osnova za plaćanje te preuzimanje slika dokumenata osnova za plaćanje koje su evidentirane u FINA-i.
Putem usluge ‘Otočna iskaznica’ Agencije za obalni linijski pomorski promet, korisnicima koji ostvaruju pravo na povlašteni prijevoz za osobe i vozila u obalnom linijskom prometu omogućeno je: podnošenje e-zahtjeva za izdavanje otočne iskaznice za osobu i vozilo, uvid u aktivne otočne iskaznice, pregled ostvarenih putovanja, pregled podnesenih zahtjeva te administriranje korisničkih podataka.
Ministarstvo uprave pronašlo je rješenje kojim se povezuju sustavi potrebni za elektronsko izdavanja e- propusnica, čiji je cilj izdavanja regulacija i evidencija svih propusnica, sprječavanje sve većeg broja kršenja mjera samoizolacije kao i izdavanje propusnica za zaista nužne situacije.
– Sustav e-Propusnica je usluga u sklopu Centra dijeljenih usluga, strateškog projekta Vlade RH, koji će omogućiti povezivanje svih tijela državne uprave te daljnju digitalizaciju procesa i razvoja e-usluga, kako bi građani i poduzetnici dobili brzu i kvalitetnu uslugu s ciljem uspostave jedinstvenog načina komunikacije s tijelima državne uprave. Krajnji cilj sustava je da građani nisu dužni prilagati dokumente koje im je izdala država, već ih sustav sam povlači – izjavio je ministar uprave Ivan Malenica.
Od uspostave sustava e-Propusnica dosad je odobreno preko 860.700 propusnica, a preko 34.000 zahtjeva je odbijeno.
– Kroz sustav e-Propusnica dokazali smo da se to može, u izrazito kratkom roku su povezana nadležna tijela i sustav umjesto vas povlači dokumente i provjerava ih. Vođeni ovim iskustvom snažno ćemo nastaviti dalje u digitalizaciji javne uprave – dodao je ministar Malenica.
Ovo su samo neke od usluga koje građanima uvelike olakšavaju komunikaciju s tijelima javne vlasti, kao i ostvarivanje njihovih prava. Više informacija o uslugama pronađite OVDJE, a kako pristupiti sustavu e-Građani pronađite OVDJE.