Do početka ljeta tvrtka Sarađen iz Stankovaca počet će gradnju čvora Podi na autocesti, potvrdili su za Šibenski portal iz Hrvatskih autocesta.
– Za izgradnju čvora Podi na autocesti A1 u natječajnoj proceduri izabran je izvođač radova tvrtka Sarađen Stankovci. U tijeku je priprema ugovora, a postignuta cijena je 42,9 milijuna kuna. Rok izvođenja radova je 18 mjeseci od uvođenja izvođača u posao. Početak radova planiran je u drugom kvartalu ove godine, a u tijeku je ishođenje građevinske dozvole, otkup zemljišta, arheološki radovi i drugi potrebni radovi pripreme – kazali su namu HAC-u.
Novi čvor Šibenik-Podi bit će na približno podjednakoj udaljenosti od čvorišta Šibenik i Vrpolje, odnosno 7,4 kilometra od čvora Šibenik i 7 kilometara od čvora Vrpolje. Postojeći nadvožnjak ‘Škugorove Staje – Modrići’ u svojim gabaritima zadovoljava uvjete za dvosmjerni promet svih vrsta vozila te će biti iskorišten kod formiranja novog čvorišta što će omogućiti gradnju paralelno s nesmetanim odvijanjem prometa na autocesti. Mogućnost gradnje bez prekidanja ili preusmjeravanja prometa autocestom pojeftinit će tako ukupnu cijenu radova.
– Taj čvor je dodatni impuls razvoju Industrijske zone Podi jer, uz direktni spoj na autocestu, nama otvara dodatnu mogućnost koju mi već radimo, a to je plinifikacija zemnim plinom cjelokupne Industrijske zone Podi. Nastojat ćemo i to rješenje dovesti do kraja kako bi se plinska instalacija provela istovremeno s gradnjom ove petlje. Kroz priču Poda mi zaokružujemo proces reindustrijalizacije grada Šibenika jer ja i dalje tvrdim da su industrija i gospodarske djelatnosti dominantni prihodi Grada Šibenika i u ovom trenutku pune oko 37 posto proračuna. Industrijska proizvodnja, u kojoj Podi imaju vrlo bitnu ulogu, ono je što garantira stabilnost urbane cjeline, u ovom slučaju proračuna Grada Šibenika – kazao je gradonačelnik Željko Burić.
Trenutak je u kojem treba razmišljati i o novim zahtjevima gospodarstvenika koje će privući zona Podi, a time i širenju zone na nova zemljišta.
– Interes za zonu Podi je toliki da smo u ovom trenutku došli do kraja postojećih parcela. Mi itekako, već sada, razmišljamo o proširenju Industrijske zone Podi, a jedan od značajnih impulsa i preduvjeta su novi čvor i plinifikacija. U razgovorima smo s EVN-om kao koncesionarom, a zajedno smo u kontaktima s Cro Plinom i ta priča je otpočela još prije godinu dana – kaže Burić.
Novi čvor na autocesti izravno će povezati Industrijsku zonu Podi s tom prometnom žilom kucavicom što je preduvjet za daljnji zamah širenja zone Podi. Od ranije postoje zainteresirani gospodarstvenici koji su spremni svoju proivodnju prebaciti u zonu Podi čim ona dobije izravnu vezu na Dalmatinu. Bit će to ujedno peti čvor na području Šibensko-kninske županije.
– U razgovorima s nekim tvrtkama koje bi prebacile svoju proizvodnju u našu zonu spomenut je eventualni priključak s autoputa. Riječ je o tvrtkama koje na godišnjoj razini imaju više stotina dolazaka i odlazaka kamiona, a njima svaki kilometar znači. Da ne govorim o vremenu i sigurnosti prometovanja. Novi čvor definitivno može doprinijeti dolasku novih investitora u Šibenik – naglasio je Jakov Terzanović, direktor ‘Poda’.