Ukupno 4.226 prometnih nesreća u kojima su poginule 32 osobe, 221 je teško ozlijeđena, a njih 1.206 lakše, dogodilo se u prva dva mjeseca 2017. godine. Iako je broj nesreća gotovo isti kao i 2016. godine, Ministarstvo unutarnjih poslova izvijestilo je o mjerama koje namjerava Ravnateljstvo policije i policijske uprave namjeravaju poduzeti kako bi se smanjio broj prometnih nesreća i povećala razina sigurnosti na hrvatskim cestama.
– Navedeni trendovi zadržani su i tijekom proteklog razdoblja u ožujku, sve do proteklog vikenda u kojem je u nešto malo više od 24 sata sa 25. na 26. ožujka, na prometnicama Republike Hrvatske u pet prometnih nesreća poginulo šest osoba, a još nekoliko osoba zadobilo je ozljede opasne za život, priopćeno je iz MUP-a.
Najteže nesreće, pokazuju analize, događaju se zbog ljudskih grešaka, odnosno grubog kršenja prometnih pravila i nepoštivanja prometne signalizacije. Idalje je glavni uzrok smrtnog stradavanja kretanje nepropisnom, odnosno brzinom neprimjerenom uvjetima na cestama.
Kako bi se zadržao pozitivan trend smanjenja broja nesreća i stradalih osoba, policija će poduzeti određene mjere, među kojima je osiguranje vidljive i kontinuirane nazočnosti policijskih službenika na cestama te maksimalno pokrivanje svih cestovnih pravaca koji se prema analitičkim i statističkim pokazateljima iskazuju kao ugroženi, kako bi se na taj način preventivno djelovalo na vozače i u što većoj mjeri suzbilo činjenje prometnih prekršaja, zatim provođenje ciljanih aktivnosti na mjestima i u vrijeme događanja najtežih prometnih nesreća, sankcioniranje prometnih prekršaja koji dovode do najtežih prometnih nesreća, kako bi se na taj način prevenirali uzroci nastanka prometnih nesreća (vožnja nepropisnom brzinom, vožnja pod utjecajem alkohola i droga, nepropisno pretjecanje, nepoštivanje prednosti prolaska, nepropisno kretanje i zadržavanje pješaka na kolniku, prekršaji vozača mopeda i motocikla, nepropisna uporaba mobitela). Kako su često počinitelji teških prometnih nesreća, ali i česte žrtve, mladi vozači, postupanje i druge mjere planiranja usmjeriti prema toj kategoriji sudionika u prometu te mjestima njihovog okupljanja, posebice u dane vikenda.
Posebna pozornost usmjerit će se na recidiviste, vozače kojima je izrečena zaštitna mjera zabrane upravljanja vozilima, vozače koji upravljaju vozilima prije stjecanja prava, kao i na prometne prekršaje koji utječu na pasivnu sigurnost (nekorištenje zaštitne kacige, nekorištenje sigurnosnog pojasa), odnosno propisno smještanje djece u vozilima,
Dosljedna primjena policijskih ovlasti iz Prekršajnog zakona prema vozačima koji čine najteže prometne prekršaje, a posebice prema recidivistima, maksimalno će se staviti u funkciju svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi za nadzor u prometu, kao i sva vozila s policijskim obilježjima, a u provođenje planiranih aktivnosti uključiti će se maksimalan broj policijskih službenika.
Uključivanje i civilnih auto-ophodnji u ove aktivnosti sa službenim vozilima bez policijskih obilježja – ‘presretači’ i vozila opremljena sustavom za automatsko očitavanje registarskih pločica, intenziviranje preventivno – represivnih mjera prema ciljanim skupinama sudionika u prometu, odnosno vozačima mopeda, motocikala, bicikla te pješacima, ostvarivanje pune suradnje s medijima, u svrhu propagiranja poželjnih ponašanja u prometu i ukazivanja na posljedice koje proizlaze činjenjem prekršaja zbog kojih se najčešće događaju prometne nesreće.
Policija stoga poziva vozače da prilagode brzinu kretanja vozila stanju i uvjetima na cesti, posebice kod prve kiše nakon dužeg suhog razdoblja, poštuju ograničenja brzine kretanja, ne konzumiraju alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje, u kolonama drže dovoljan razmak između vozila, koriste sigurnosni pjas na svim sjedalima u vozilu, koriste zaštitnu kacigu, pobrinu se za adekvatan smještaj djece u vozilu, ne ulaze u rizična pretjecanja bez obzira na žurbu, ne koriste mobitel tijekom vožnje, a ako ga već moraju koristiti da to čine pomoću naprave koja omogućava njegovo korištenje bez upotrebe ruke.
Nadalje, pješačkim prijelazima moraju se približavati smanjenom brzinom i povećanim oprezom, pješaci se moraju kretati lijevim rubom kolnika u smjeru kretanja, a noću i u slučajevima smanjene vidljivosti moraju biti označeni reflektirajućim materijalom i odjećom svjetlijih boja.
Biciklisti moraju biti propisno označeni, a mopedisti i motociklisti moraju voziti s upaljenim dnevnim ili kratkim svjetlima tijekom cijele godine, koristiti propisanu, homologiranu i uredno pričvršćenu zaštitnu kacigu, ali i drugu motociklističku opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme, rukavice), kretati se dopuštenim brzinama, tijekom vožnje u skupini kretati se jedan iza drugog, ne precjenjivati vlastite mogućnosti, odnosno ne podcjenjivati opasnosti u prometu.