Više

    NCP dobar Norvežanima, ali Jadroliniji nije: ‘Ovo je odličan primjer promašene ekonomske politike’

     

    Jadrolinijina nabava dva nova i dva rabljena katamarana, sveukupno vrijedna 282 milijuna kuna, podignula je dosta prašine u medijima posljednjih dana zbog nepovoljnog natječaja za hrvatske brodograditelje. Naime, natječaj je objavljen 10. siječnja ove godine, a rok isporuke za prvi katamaran je 17. srpnja, dok je za drugi 31. prosinca. Zato je i stiglo 10 ponuda triju proizvođača iz inozemstva, a nitko od hrvatskih graditelja brodova nije se javio pa ni šibenski NCP koji je dosad proizveo čak sedamdesetak sličnih katamarana.

    Naposljetku će katamarane graditi nizoemski škver Damen jer je, kako ističe predsjednik Uprave NCP grupe Roko Vuletić, rok za isporuku brodova jednostavno prekratak.

    – Pod pretpostavkom da netko od domaćih brodogradilišta ima gotovu projektno–tehničku dokumentaciju, gradnja broda duljine preko 40 metara zahtijevala bi rok od barem devet mjeseci nakon narudžbe materijala. Iz uvjeta je razvidno da je namjera naručitelja zapravo bila kupiti gotovi proizvod od unaprijed poznatog dobavljača, koji ima spreman brod u određenoj fazi gradnje – javio nam se preko e-maila Vuletić.

    Žao im je, piše, da Jadrolinija kao nacionalni brodar, koja veliku većinu svojih prihoda ostvaruje preko subvencija iz državnog proračuna, nije dala šansu domaćim brodogradilištima od kojih su barem dva, Tehnomot Pula i NCP Šibenik, visoko specijalizirana za gradnju brodova u aluminiju.

    – NCP je dosad isporučio preko 70 aluminijskih katamarana za norveškog klijenta, a proizvod je visoko ocijenjen na međunarodnom tržištu marikulture. Nije mi jasno kako smo dobri za Norvešku, koja je najbogatija država svijeta i može birati od koga će kupovati, a nismo dovoljno dobri za domaćeg nacionalnog brodara u čijem financiranju putem poreza i doprinosa i sami sudjelujemo – pita se Vuletić.

    Gradnja putničkog broda za domaćeg brodara pored direktnog prihoda, značilo bi im, veli, i kao dobra referenca za izlazak na treća tržišta.

    – Ovo je odličan primjer potpuno promašene ekonomske politike, kada se čak i proizvod koji definitivno možemo nabaviti na domaćem tržištu i to po znatno konkurentnijoj cijeni kupuje iz državnog proračuna od stranih firmi. I onda se čudimo zašto nam radnici odlaze u inozemstvo raditi. Zato što siromašna Hrvatska šalje svoj novac njihovim brodogradilištima! Ova odluka posebno čudi jer s Jadolinijom dobro surađujemo na poslovima remonta flote te dobivamo izvrsne recenzije za kvalitetu radova od njihovih tehničkih predstavnika – naglasio je Vuletić.

    Inače, Jadrolinija je već početkom veljače donijela odluku. Kako smo napisali, dva katamarana gradit će nizozemski Damen, a rabljene katamarane, hrvatskom brodaru isporučit će TB Shipyards, također Nizozemci.

    Iz Jadrolinije su za Jutarnji list poručili kako su svjesni da hrvatska brodogradilišta dosad nisu izrađivala brze aluminijske brodove te su dodali da izravno sudjeluju u realizaciji hrvatske turističke ponude zbog čega funkcioniranje njihove flote mora biti besprijekorno, a to onda zahtijeva modernizaciju.

    Odgovaraju i na upit o kratkoći rokova.

    – S obzirom na trenutačno stanje brzobrodske flote i zahtjeve tržišta, pokušali smo pribaviti ponude dostupne na tržištu. Dodatno, Jadroliniji je radi ispunjenja koncesijskih ugovora i potrebe osiguravanja zamjenskih brodova u svakom trenutku, potrebna ubrzana obnova brzobrodske flote – ističu u Jadroliniji.

    Poručuju kako su obveznici međunarodne javne nabave te kako su s domaćim brodograditeljima razgovarali o obnovi flote, i one brzobrodske, ali u dužim rokovima i u budućnosti.

    - Advertisment -

    NAJNOVIJE

    Objavljeni detalji slavljeničke turneje Bijelog dugmeta: Evo kada...

    Bijelo dugme, jedan od najvećih rock and roll sastava s područja bivše Jugoslavije, ove i iduće godine slavi 50. rođendan dugoočekivanom turnejom nazvanom “Doživjeti...

    Prominjani u pripremama za tradicionalne 67. Prominske igre...

    Prominske igre – tradicionalna kulturno-sportska manifestacija kojom Prominjani njeguju tradiciju svojim predaka i čuvaju od zaborava običaje i navike svojih starih, koji su svake...

    Beogradski Proto Tip stiže u Šibeniku, a za...

    U sklopu glazbenog programa 'Nevidljiva scena' u subotu, 27. travnja u 21.30 sati u klubu Azimut, koncert će održati beogradski bend Proto Tip kojeg...

    ‘Flora Dalmatica’: Za vikend akcija čišćenja, izrada hotela...

    Treću godinu zaredom, u okviru programa festivala prirode 'Flora Dalmatica' nastavlja se radionica čišćenja i uređenja zelene površine ispod vanjskog igrališta OŠ 'Juraj Dalmatinac'...

    NAJNOVIJE

    Objavljeni detalji slavljeničke turneje Bijelog dugmeta: Evo kada će biti prvi koncert u Hrvatskoj

    Bijelo dugme, jedan od najvećih rock and roll sastava s područja bivše Jugoslavije, ove i iduće godine slavi 50. rođendan dugoočekivanom turnejom nazvanom “Doživjeti...

    Prominjani u pripremama za tradicionalne 67. Prominske igre u Oklaju

    Prominske igre – tradicionalna kulturno-sportska manifestacija kojom Prominjani njeguju tradiciju svojim predaka i čuvaju od zaborava običaje i navike svojih starih, koji su svake...

    Beogradski Proto Tip stiže u Šibeniku, a za sve je ‘kriva’ Nevidljiva scena

    U sklopu glazbenog programa 'Nevidljiva scena' u subotu, 27. travnja u 21.30 sati u klubu Azimut, koncert će održati beogradski bend Proto Tip kojeg...

    ‘Flora Dalmatica’: Za vikend akcija čišćenja, izrada hotela za kukce, sajam razmjene bilja i predstavljanje prve ‘Biljkoteke’

    Treću godinu zaredom, u okviru programa festivala prirode 'Flora Dalmatica' nastavlja se radionica čišćenja i uređenja zelene površine ispod vanjskog igrališta OŠ 'Juraj Dalmatinac'...