Grad Šibenik je s krajem prošle godine krenuo u izradu dokumentacije za prometno-logistički centar javnog autobusnog gradskog prijevoza u gospodarskoj zoni Podi.
Ugovor za programsko rješenje centra potpisan je s arhitektonskim uredom G.D.-Arh. čiji je direktor Dario Gabrić, redoviti profesor Fakulteta građevinarstva, arhitekture i geodezije u Splitu, a koji je radio na projektu nove baze javnog autobusnog prijevoznika ‘Promet Split’ u bivšoj vojarni Dračevac.
– Kroz ovaj ugovor vrijedan 180 tisuća kuna očekujemo dobiti programsko idejno rješenje prometno-logističkog centra koji obuhvaća sve bitne tekstualne i grafičke priloge potrebne za jasno definiranje svih prostorno-funkcionalnih elemenata novog autobusnog kompleksa na Podima. U koliko se pokaže potrebnim, očekujemo dobiti i prijedlog korekcije, odnosno izmjene i dopune urbanističkog plana uređenje zone Podi – kazao je zamjenik šibenskog gradonačelnika Danijel Mileta.
Programskim idejnim rješenjem će se predvidjeti prostor za parkiranje i smještaj 50 autobusa javnog gradskog prijevoza, od čega 10 mini i midiautobusa, 25 prigradskih jednodijelnih autobusa i 15 niskopodnih 12-metarskih jednodijelnih autobusa.
Zatim punionice za diesel gorivo i za struju, adekvatnog kapaciteta i režima rada za potpuno zadovoljenje potreba navedenog broja autobusa, praonica kojoj mogu pristupiti i drugi autobusi,stanica za tehnički pregled, prostori za sve faze servisa vozila i održavanja vozila.
Tu će još biti uredski prostori, solarna elektrana ili drugi izvori obnovljive energije koji će u potpunosti pokriti potrebe kompleksa za električnom energijom, dodatni parking za dvadeset turističkih autobusa, prostor za odmor vozača turističkih autobusa sa sanitarnim čvorom s tušem, dnevnim boravkom i mini kuhinjom te drugi prostori i sadržaji potrebni za normalno, efikasno i racionalno korištenje i rad centra.
– Ovo su konkretni koraci ka izgradnji suvremenog centra šibenskog javnog gradskog prometa koji bi bio u vlasništvu Grada, ujedno i koraci unaprjeđenja kvalitete autobusnog prijevoza na administrativnom području Šibenika. Novi europski natječaji za bespovratna sredstva predviđaju sufinanciranje izgradnje ovakvih centara, ali i kupnje autobusa poduzećima koja su u vlasništvu jedinica lokalne samouprave i za to se trebamo dobro pripremiti.
Prvih modernih 11 niskopodnih 12-metarskih autobusa nam dolaze početkom ljeta, a Mileta očekuje da do jeseni prometuju na najfrekventnijim gradskim linijama.
– U tijeku je izrada studije koja će nam, između ostalog, kazati kako bi trebale izgledati optimalne gradske linije, koliko polazaka bi svaka od njih trebala imati i kada, te koje tipove autobusa bi trebali imati i koliko njih, a informatizacija autobusnih stajališta je već u tijeku. Put je dug, nije jeftin, ali smo, kao što vidite, dobrano njime zakoračili – rezimirao je Mileta.