Više

    Lani smo se oporavili do oko 90 posto prometa 2019. godine

    Krešimir Šakić: ‘Promociju ćemo, uz tradicionalna, usmjeriti i na tržišta SAD-a i Skandinavije’

     

    U Šibensko-kninskoj županiji lani je boravilo 913.889 gostiju koji su ostvarili 6.046.137 noćenja. Po podacima Turističke zajednice naše županije riječ je porastu broja gostiju od oko 23 posto i oko 15 posto više ostvarenih turističkih noćenja u odnosu na prošlu godinu.

    – Kako je već uobičajeno kao referentnu godinu uzimamo predpandemijsku 2019. godinu, te brojke protekle godine nisu dostignute, ali smo im se približili na otprilike 90 posto ostvarenja u 2019. godini – kaže Krešimir Šakić, direktor Turističke zajednice Šibensko-kninske županije.

    Lani su se najbrže oporavljali hoteli gdje je zabilježen porast broja gostiju za više od 43 posto i noćenja za više od 32 posto. Smještaj u domaćinstvu lani je također rastao za 18 posto u broju dolazaka te skoro 16 posto u noćenjima. Razlika tih dviju vrsta smještaja je u duljini boravka gostiju jer gosti u hotelima prosječno borave kraće od četiri dana, a u apartmanima oko sedam dana.

    Među županijama na obali Jadrana, naša županija i dalje ima najmanji broj turističkih noćenja, što Šakić komentira, kako veličinom samog prostora županije, tako i ograničenim kapacitetima.

    – To su neki dublji razlozi koji se sigurno neko vrijeme neće promijeniti. Relevantnije su usporedbe stope rasta i pada u odnosu na postotke drugih županija, koje su tu negdje. Dok ne izgradimo smještajnih kapaciteta koliko imaju neke druge županije apsolutne brojke ni ne možemo uspoređivati. Pitanje je u konačnici je li to uopće problem s obzirom na prostornu veličinu naše županije, jer ne bi bilo ni dobro da izgradimo kapacitete u istoj mjeri kao i neke puno veće županije i dovedemo se u situaciju pretjerane izgrađenosti, posebno obale. Gledajući rast u postotcima značajnih oscilacija među županijama i nema – zaključuje Šakić.

    I prošle godine najviše je gostiju u našoj županiji bilo iz Hrvatske, čak 10 posto više nego 2021. godine, no ostvarili su četiri posto manje noćenja. Slijede ih naši najvjerniji gosti iz Njemačke, Poljske i Slovenije, a svi oni borave prosječno po sedam dana.

    – Među ovim najbrojnijima u postotku su najviše rasli gosti iz Njemačke i Slovenije te Češke, a značajno je porastao i broj Slovaka, Nizozemaca i Talijana. Generalno, kada se gleda broj noćenja po kojem su Hrvati i Nijemci jedini iznad milijun, a prvi sljedeći Poljaci na oko 630 tisuća, može se paralelno pogledati i rezultate u drugim županijama jer Njemačka je naše ogromno tržište i uvijek će tih gostiju biti više od ostalih – kaže Šakić.

    Ilustracija/Arhiva

    Nakon blagdanskih dana uobičajeno je da turizam na priobalju do proljeća ima jedan manji tempo, a od ožujka i travnja počinju dolaziti grupe turista.

    – To je segment u kojem se vidjelo prethodnih godina da se najsporije oporavlja taj grupni turizam iz dalekoistočnih zemalja. Upravo su oni pred početak pandemije korone značajno porasli. Grupa i sada ima, ali to su uglavnom europske grupe. U okviru redovnih aktivnosti pripreme sezone čeka nas sajamska promocija, digitalne kampanje te financijska podrška događanja koja najčešće organiziraju lokalni TZ-i, grafovi, općine i uprave određenih prostora – kaže Šakić te najavljuje kako je fokus Turističke zajednice Šibensko-kninske županije na promociji.

    Uz nastupe na sajmovima, posebno će se posvetiti digitalnoj promociji, odnosno objavljivanju PR članaka na eminentnim portalima emitivnih tržišta s kojih nam dolazi najveći broj gostiju.

    – Najveći dio budžeta ćemo odvojiti za ova najjača tržišta kako bi ostali prisutni i prepoznatljivi na tržištima s kojih nam dolazi najveći broj gostiju. Jednim dijelom budžeta ćemo se pokušati usmjeriti i na neka nova tržišta kako bi predstavili Šibensko-kninsku županiju kao destinaciju. Prateći ljude koji se bave nautikom, posebno u Šibeniku, do nas dolazi informacija o jako velikom interesu za tržište Sjedinjenih Američkih Država. To je veliko tržište i imat ćemo, zajedno s Gradom Šibenikom i dijelom susjednih dalmatinskih destinacija, krajem siječnja prezentaciju i nastup na sajmu u New Yorku. Mi smo tu da pružimo podršku, hotelijerima, nautičarima i iznajmljivačima, koji iz direktnog kontakta s agentima ili gostima najbolje ocijene gdje treba usmjeriti promotivne aktivnosti. Tako ćemo sigurno dio aktivnosti usmjeriti na dio tržišta Skandinavije – najavljuje Krešimir Šakić, koji očekuje da će kod nas još godinama dominirati aktualna struktura gostiju iz najbližeg okruženja, a jednom kada se i financijska i sigurnosna situacija u svijetu stabilizira, vjerojatno će se ljudi više odlučivati za dalja putovanja i nove destinacije pa tada i mi možemo očekivati promjenu strukture naših gostiju.

    - Advertisment -

    NAJNOVIJE

    Najškrtiji ljudi rođeni su u ovom horoskopskom znaku

    Neki ljudi smatraju da novac ne kupuje sreću, ali oni zasigurno nisu rođeni u Jarcu, najškrtijem znaku Zodijaka opsjednutom novcem i materijalnim statusom. Ovi...

    Treća faza programa Zaželi: Sve više projekata, sve...

    U okviru 3. faze poziva Zaželi, koja je u tijeku, u Hrvatskoj će se zaposliti oko četiri tisuće žena koje će raditi na poslovima...

    Cvitanović je bivši na Šubićevcu, nasljeđuje ga njegov...

    Nakon što smo jutros izvijestili kako HNK Šibenik napušta napadač Ivan Delić, sa Šubićevca stiže nova vijest. Naime, Mario Cvitanović više nije trene Šibenika,...

    Promjena u restoranima i kafićima, evo kako će...

    Uskoro bi trebale biti uvedene velike promjene u restoranima i kafićima. Podsjetimo, ministar Marko Primorac najavio je da će se ove godine regulirati porezni...

    NAJNOVIJE

    Najškrtiji ljudi rođeni su u ovom horoskopskom znaku

    Neki ljudi smatraju da novac ne kupuje sreću, ali oni zasigurno nisu rođeni u Jarcu, najškrtijem znaku Zodijaka opsjednutom novcem i materijalnim statusom. Ovi...

    Treća faza programa Zaželi: Sve više projekata, sve manje žena

    U okviru 3. faze poziva Zaželi, koja je u tijeku, u Hrvatskoj će se zaposliti oko četiri tisuće žena koje će raditi na poslovima...

    Cvitanović je bivši na Šubićevcu, nasljeđuje ga njegov prethodnik

    Nakon što smo jutros izvijestili kako HNK Šibenik napušta napadač Ivan Delić, sa Šubićevca stiže nova vijest. Naime, Mario Cvitanović više nije trene Šibenika,...

    Promjena u restoranima i kafićima, evo kako će se ostavljati napojnice karticom

    Uskoro bi trebale biti uvedene velike promjene u restoranima i kafićima. Podsjetimo, ministar Marko Primorac najavio je da će se ove godine regulirati porezni...