Prodaje se šibenski Autotransport. Odlučila je to skupština vjerovnika njihovog većinskog vlasnika, varaždinskog Autobusnog prometa d.d. u stečaju, no raspisivanje natječaja mora blagosloviti Ministarstvo financija. Poznato je, naime, kako je varaždinski područni ured Porezne uprave zaplijenio svih 84,63 posto dionica ATP-a do okončanja stečaja nad varaždinskim AP-om, tako da je varaždinska tvrtka u ovom trenutku samo nominalni vlasnik šibenskog prijevoznika. Informaciju nam je potvrdio Velimir Slamar, stečajni upravitelj Autobusnog prometa d.d. u stečaju:
– Na posljednjem sastanku vjerovnika odlučeno je da Autotransport ide na prodaju, ali nikakav natječaj još nismo raspisali tako da vam ne mogu niti reći po kojim će se uvjetima oglasiti prodaja. Čekamo odgovor Porezne uprave koja je postala razlučnim vjerovnikom na dionicama ATP-a i pretpostavljamo da ćemo ga dobiti u roku od mjesec dana, s obzirom da je sada sezona godišnjih odmora – rekao nam je stečajni upravitelj varaždinskog AP-a, dok Ministarstvo financija tvrdi da ne može javno objavljivati podatke, jer da ima zakonsku obavezu kao poreznu tajnu čuvati sve što je doznala u poreznom postupku.
DOBRA VIJEST ZA ATP
Odluka skupštine vjerovnika varaždinskog Autobusnog prometa dobra je vijest za Autotransport, s obzirom da je Ministarstvo financija upravo zbog stečajnog postupka nad AP-om odbilo dokapitalizirati ATP pretvaranjem potraživanja države u vlasničke udjele, dakle ulaskom države u vlasničku strukturu ATP-a. Kao što je Šibenski novi tjednik prvi pisao, Ministarstvo financija je krajem siječnja ove godine zaključilo da će državna pomoć prema Smjernicama za pomoć poduzetnicima u teškoćama, zasnovana na tzv. modelu C, biti razmatrana tek po okončanju stečajnog postupka nad varaždinskim prijevoznikom. Dobre vijesti iz Varaždina daju nadu Nevenu Spahiji, predstavniku radnika u Nadzornom odboru Autotransporta.
– Ako istupimo iz AP-a Varaždin ozbiljan smo kandidat da nam država pomogne, jer plan C nije prihvaćen samo zbog stečaja u kojem su Varaždinci, ali nije ni odbijen. Po tom planu bi dug Autotransporta, koji danas iznosi 55 milijuna kuna s kamatama, država pretvorila u dionice i tako postala većinski vlasnik, a onda bi firmu trebala prodati Gradu i Županiji – rezonira Spahija, svjestan da je eventualna prodaja ATP-a i možebitno preuzimanje od strane države, tek privremeno rješenje.
NEMA PERSPEKTIVE BEZ ŠKOLSKE DJECE
– Ako nam država i pruži ruku i oprosti dug, pa krenemo od nule, mi ćemo vrlo brzo opet doći u kriznu situaciju. Jedino rješenje je da počnemo voziti školske linije. Da nam vrate samo pola škola, svaku godinu bi završili u plusu 3 do 4 milijuna kuna, a ako ne dobijemo prijevoz školske djece, a sada vozimo samo dvije od 11 škola, već 1. studenog doći ćemo u situaciju da nećemo moći isplaćivati plaće ni imati za gorivo – prognozira Spahija i tvrdi da Autotransport trenutno ima 40 autobusa koji ispunjavaju uvjete za prijevoz školske djece, te da na natječajima gube i zbog ponuda konkurencije koje su jeftinije za svega 25 kuna ili zbog sitnica kao što su nenumerirane stranice natječajne dokumentacije.
POLICIJA ISKLJUČILA DVA AUTOBUSA IZ PROMETA
Unatoč učestalim ekscesima, Spahija ne želi ni čuti za kritike da cestama prometuju neispravni ATP-ovi autobusi:
– Svi autobusi uredno imaju godišnji tehnički pregled i svaka tri mjeseca periodični pregled. Po papirima koje daje Stanica za tehnički pregled vozila, koja je neovisna o ATP-u, tehnički su sva naša vozila ispravna. U slučaju bilo kakvog kvara naše se vozilo vraća u garažu na popravak i dok se ne popravi ne može voziti – govori Spahija. No, da nisu svi ATP-ovi autobusi koji su prošli tehnički pregled nužno i tehnički ispravni, potvrđuje Marica Kosor, glasnogovornica PU šibensko-kninske:
– Pri postupanju policijskih službenika Postaje prometne policije, dana 21. srpnja 2011. iz prometa je isključen autobus Autotransporta Šibenik registarskih oznaka ŠI 693 CS, a dana 25. srpnja je isključen i autobus registracijskih oznaka ŠI 368 DZ, jer nisu tehnički ispravni – odgovorila nam je policijska glasnogovornica koja nema informacija što je s ATP-ovim autobusom registarske oznake ŠI 662-CH kojemu je u prometnoj nesreći u Pokrovniku pukla šasija, te onim oznake ŠI 662-CS koji se zapalio u Vukovarskoj ulici, poznatijoj kao Tehnološka cesta.
DOVOLJNA JE ISKRA DA PLANE AUTOBUS
– Po ovim vrućinama svaki dan plane neki autobus po hrvatskim cestama ali to se nekad prikaže, nekad ne. Autobusi su puni, klima radi punom snagom i dosta da mala iskra vrcne pa da dođe do zapaljenja, to je neminovnost – opravdava samozapaljenje autobusa predstavnik radnika u Nadzornom odboru ATP-a koji će reći da nije on ničiji odvjetnik, pa ni direktorov, nego da ga zanimaju samo interesi radnika i tvrtke, a da je direktor danas jedan, sutra drugi. Bilo kako bilo, uhvati li se Autotransport za pruženu slamku spasa, koja zasad još visi u zraku, a država doista pretvori dug i dionice, pa ustupi tvrtku Gradu i Županiji, prilično je izvjesno da se Josip Burazer Pavešković, kojeg Grad ne podržava javno, a Županijske vlasti mu prešutno uskraćuju podršku, neće dugo zadržati u direktorskoj fotelji.