11. veljače obilježava se Dan europskog broja 112 koji se u državama Europske unije 112 koristi temeljem Odluke Vijeća Europskih zajednica. Tim će povodom djece iz Katoličke osnovne škole posjetiti Županijski centar 112 Šibenik. Njihovi djelatnici prošle su godine primili ukupno 42.725 poziva od kojih je 30.094 namjenskih. Također, među 29.445 događaja bilo je 8.736 zbog medicinskih razloga, 7.110 sigurnosnih, 6.288 složenih te 7.311 vatrogasnih.
Inače, svrha uvođenja jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112 je pružiti jednostavan, jednak, siguran i učinkovit pristup hitnim službama svim građanima Unije, osobito onim koji putuju između država unutar Unije.
Zemlje članice EU pozvane su da medijski promiču taj jedinstveni broj i sve aktivnosti kojima se obilježava ovaj dan kako bi što više građana Europske unije bilo upoznato s namjenom broja 112.
Prednost korištenja jedinstvenog broja za hitne službe 112 je da se jednim hitnim pozivom praktički alarmira više službi, jer nakon dojave na broj 112 operater prenosi dojavu svim nadležnim službama potrebnim u konkretnom slučaju. Time se štedi vrijeme, jer s mjesta događaja nije potrebno pojedinačno zvati svaku službu. Nadalje, dispečerima hitnih službi omogućava se neometan rad, jer operater na broju 112 prema istima ‘filtrira’ zlonamjerne, nenamjenske ili opetovane pozive, primjerice, kada se jedan slučaj višestruko dojavljuje od različitih očevidaca.
Anketa o svjesnosti građana Europske unije o jedinstvenom europskom broju za
hitne službe 112, koju je Europska komisija provela 2020. godine, pokazala je da
je 89 posto ispitanika u Hrvatskoj reklo da bi zvali broj 112 ako im je u Hrvatskoj
potrebna pomoć neke hitne službe što je 15 posto više od prosjeka Unije koji je 74 posto.