Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je preporuke za rad frizerskih salona i brijačnica u narednom periodu. Kako će u vrijeme epidemije koronavirusa izgledati odlazak na šišanje pročitajte u nastavku teksta.
Prostorno organizacijski i tehnički uvjeti
- Ulazni i radni prostor
- Vidljive obavijesti. Za sve djelatnike i klijente prije ili neposredno nakon ulaska, na vidljivom mjestu, nužno je postaviti informacije o higijenskim postupcima i osigurati dostupnost dozatora za dezinfekciju ruku.
- Dezinficijens. U prostorima čekaonice, odnosno ulaznim prostorima, pultovima za obavljanje plaćanja usluga te u radnom prostoru nužno je na raspolaganje postavljanje dozatora s dezinfekcijskim sredstvom (na bazi alkohola u koncentraciji ne manjoj od 70 posto).
- Čekaonice. Sjedeća mjesta u prostoru za čekanje rasporediti tako da zadovoljavaju mjere fizičke udaljenosti, odnosno na minimalnim razmacima od 1,5 metar i predviđeni su za odrasle osobe koje su u salonu u pratnji malodobnog klijenta ako iz bilo kojeg razloga ne mogu čekati izvan prostora salona. Svi ostali klijenti koji dođu radi usluge čekaju svoj red izvan salona.
- Zaštitne pregrade. U dijelovima salona za obavljanje plaćanja usluge, odnosno pultovima preporučuje se postavljanje zaštitne pregrade od pleksiglasa ili drugog prozirnog materijala pogodnog za redoviti čišćenje i dezinfekciju.
- Fizičko distanciranje. U salonima je potrebno osigurati minimalni međusobni razmak od 1,5 metara između svih osoba koje se u jednom trenutku nalaze u prostoru izuzev klijenta i djelatnika za vrijeme pružanja usluge. Udaljenost od 1,5 metar treba osigurati u svim smjerovima od svakog radnog mjesta.
- Označivanje. Pri tome treba osigurati adekvatan prostor za kretanje. Putovi kojima se osobe kreću unutar salona poželjno je označiti.
- Papirnate maramice i jednokratni materijal. Nužno je osigurati dostatnu količinu papirnatih maramica i ostalih jednokratnih materijala, opreme i sredstava za čišćenje, pranje i dezinfekciju, uključujući i opremu za odlaganje otpada sukladno uputama.
- Zaštitna oprema. Nužno je osigurati dostatnu količinu zaštitne opreme za zaposlenike.
- Ogrtači. Uobičajene ogrtače za klijente, ako je moguće, preporučuje se zamijeniti jednokratnima.
- Igraonice. Dijelove prostora u salonu koji su bili eventualno korišteni kao igraonice treba zatvoriti, tj. staviti ih van funkcije.
- Prozračivanje. Sve prostorije u salonu treba što češće provjetravati, čak i za vrijeme lošeg vremena. Ne zaboraviti prozračiti između smjena.
Sanitarni čvorovi i prostorije/prostori za odmor
- Sanitarni čvorovi. Za sanitarne čvorove potrebno je osigurati učestalije pravilno čišćenje i higijenu.
- Ako je moguće, preporučuje se da se osiguraju odvojeni sanitarni zaposlenike i čvorovi za klijente.
- Odmor zaposlenika. U prostorijama za odmor zaposlenika treba osigurati dovoljno prostora, a stolove i stolice razmaknuti. Pri boravku je potrebno zadovoljiti kriterij fizičke udaljenosti od 1,5 metar te izbjegavati istovremeni odmor prevelikog broja zaposlenika.
- Vrijeme odmora treba ograničiti na maksimalno 15 minuta ako dvije osobe istovremeno koriste stanku za odmor, međutim ako zaposlenici borave u istom zatvorenom prostoru predviđenom za odmor preporučuje se da stanku za odmor ne koriste istovremeno, prenosi RTL.