Intervju

Goran Pauk: Počela je prva od 11 faza izgradnje brze ceste Šibenik-Drniš-Knin

Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Aktualni HDZ-ov šibensko-kninski župan Goran Pauk u svibnju će pokušati osvojiti četvrti mandat na toj funkciji. Tvrdi da je u dobroj kondiciji te da je županijska uprava pripremila dovoljno projekata koje želi realizirati u sljedeće četiri godine.

Tri i pol mandata vodite Šibensko-kninsku županiju, a statistike nas po mnogo-čemu stavljaju vrlo nisko u usporedbi s drugima. Depopulacija možda je i najveći problem, naravno uz kupovnu moć građana. Kako ćete pomoći sugrađanima da ostanu i žive bolje?

Ne bih se složio sa vašim navodima o statistici, brojke takvu plasiranu tezu demantiraju. Bruto domaći proizvod kao vrijednost svih proizvedenih dobara i usluga pokazatelj je gospodarske snage kojeg je, pri usporedbi županija, radi realnijeg prikaza potrebno promatrati u omjeru s brojem stanovnika. Promatrano na razini primorskih županija, Šibensko-kninska županija je s 9713 eura BDP-a po stanovniku ispred Splitsko-dalmatinske županije i Ličko senjske županije. Po indeksu razvijenosti od 97,041 spadamo u drugu skupinu razvijenosti i nalazimo se negdje po sredini ljestvice svih hrvatskih županija, na 12. mjestu.

Depopulacija nije problem samo Šibensko-kninske županije, već, nažalost cijele Hrvatske. Ulazak naše zemlje u Europsku uniju omogućio je lakše migracije stanovništva, a zbog proširenog tržišta rada, mnogi su tu mogućnost iskoristili, što je sasvim uobičajena pojava. Međutim, u zadnje vrijeme se pokazuje da ima mnogo i onih koji se vraćaju i nastavljaju život na svojoj djedovini.

Sve ove godine ističemo važnost i radimo na ravnomjernom razvoju svih dijelova naše županije kako bismo poboljšali demografsku sliku. Osiguravamo kvalitetnu zdravstvenu skrb i stipendiramo naše učenike i studente. Razvili smo vrlo konkretne mehanizme potpora poljoprivrednicima i povećali izdvajanja za poljoprivredu, zbog kojih je porastao broj mladih poljoprivrednika. Nastavljamo s promoviranjem autohtonih proizvoda, a uskoro počinje i gradnja Centra za razvoj marikulture, početak jedne nove ere u djelatnosti u kojoj baštinimo dugu tradiciju. Osim toga, samo što nije započela i gradnja sustava za navodnjavanje Donje polje – Jadrtovac, za koji smo osigurali 80 milijuna kuna europskih sredstava.

Realizirali smo i vrlo važan projekt Adriatic Business Centra, koji nudi visokokvalitetnu poduzetničku infrastrukturu, jedini takav na području Dalmacije. Odobravamo značajne subvencije poduzetnicima koji ulažu u svoje poslovanje, a donijeli smo i izmjene Programa kreditiranja malog gospodarstva; povećali kreditni potencijal, osigurali dodatno sufinanciranje kamatne stope od strane Županije…

U svakom slučaju, sve naše mjere i projekti zaokružene su cjeline koje vode ka tome da naše područje postane što ugodnije za život ljudi koji su tu rođeni, ali i da privučemo neke nove stanovnike.

Prometna povezanost javnim prijevozom mnoge sredine ne zadovoljava. To su uočili i u državnom vrhu pa se spremaju pomoći oko nerentabilnih linija. Naša županija nije ni prostorno velika pa zbog čega imamo taj problem?

Možda se ne čini prostorno velikom, međutim na  području Šibensko-kninske županije imamo otprilike 5000 kilometara linijskog prijevoza dnevno. Nažalost, iskorištenost prijevozničkih  kapaciteta je vrlo slaba, odnosno broj korisnika javnog linijskog prijevoza je vrlo malen i uglavnom počiva na subvencioniranju srednjoškolskog prijevoza od strane države. Postojeća mreža županijskog linijskog prijevoza sastavljena je na temelju usklađivanja  voznih redova koji su odobravani od strane Hrvatske gospodarske komore. Županije nisu imale nikakvu mogućnost kreiranja voznih redova i linija, već samo izdavanja dozvola za obavljanje javnog linijskog prijevoza putnika.

Epidemija bolesti COVID -19 dodatno je zakomplicirala odvijanje i način organizacije javnog prometa, a Županija je u više navrata  pokušala preko prijevoznika uspostaviti barem minimum linija za vrijeme trajanja epidemioloških mjera.

U svjetlu novih zakonskih odredbi radimo s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture na izradi nove prometne mreže javnog linijskog prijevoza. Veliko nam je olakšanje što je Država prepoznala tu potrebu i što će se pristupiti rješavanju ovog problema dajući nam ovlasti da utvrdimo mrežu linija i osiguravajući nam financijska sredstva za financiranje ove djelatnosti koja do sada nije bila u djelokrugu Županije, a i neće biti dok se ne donese Uredba koja sve to operacionalizira. Očekujemo da to bude prije nove školske godine.

Potreba za novom bolnicom sve je izraženija, ali jednako tako i za bolničkim kadrovima. Što planirate raditi u tom području u izravnoj nadležnosti Županije?

Čekajući izgradnju nove bolnice, u zadnjih nekoliko godina, a napose u zadnje četiri, kroz više projekata, dobrim dijelom sufinanciranih europskim sredstvima, obnovili smo gotovo sve odjele šibenske bolnice i energetski obnovili kompleks bolničkih zgrada, hitne bolničke prijeme te dnevne bolnice i kirurgije u Šibeniku i Kninu, a uskoro započinje i uređenje odjela ginekologije, traumatologije i ortopedije u šibenskoj bolnici te fizikalne terapije u kninskoj.

Obje bolnice su sada reprezentativne zdravstvene ustanove koje našim žiteljima osiguravaju izuzetno kvalitetnu zdravstvenu skrb.

Ipak, nova bolnica je neophodna radi EU standarda i aktivni je projekt naše razvojne strategije. Za izgradnju bolnice po najvišim standardima, kakvu želimo, treba nam otprilike 200 do 250 milijuna kuna, a očekujem da ćemo ta sredstva osigurati u novoj financijskoj perspektivi Europske unije.

Zbog izvanredne situacije, u 2021. godini osigurana su dodatna interventna sredstava zdravstvenim ustanovama, kao i sredstva za specijalizaciju liječnika. Dignuti su limiti bolnicama. Općoj bolnici Šibensko-kninske županije osigurano je dodatnih 600 tisuća kuna mjesečno, dok je kninskoj bolnici osigurano 25,9 posto više sredstava mjesečno, odnosno dodatnih 800 tisuća kuna mjesečno za pružanje visokokvalitetne zdravstvene usluge korisnicima.

Protukandidati vam zamjeraju neizgradnju brze ceste Šibenik-Drniš-Knin i navodno maćehinski odnos prema lokalnim samoupravama u kojima nije na vlasti HDZ. Što im odgovarate?

Izgradnja brze ceste Šibenik-Drniš- Knin je projekt čija se vrijednost procjenjuje na oko 80 milijuna eura. To su ogromna sredstva, koja su veliki zalogaj za Hrvatske ceste i koja je teško u cijelosti osigurati u državnom proračunu. Zato i ovdje računamo na europska sredstva. Sastavni dio brze ceste je obilaznica Drniša i to trasa na pravcu od Žitnića, mosta preko Čikole do silaska u industrijsku zonu Drniš. U ovoj godini, s Hrvatskim cestama dogovoren je otkup zemljišta na toj dionici i izrada tehničke dokumentacije, kako bi ta dionica bila spremna za raspisivanje natječaja za gradnju slijedeće godine. U svakom slučaju, početkom radova na drniškoj obilaznici teškoj 250 milijuna kuna, slobodno možemo reći da je započela prva od jedanaest faza izgradnje brze ceste Šibenik-Drniš-Knin.

Sve jedinice lokalne samouprave u Šibensko-kninskoj županiji imaju apsolutno jednak tretman od strane županijske administracije bez obzira tko u njima bio na vlasti. Županija podržava sve kvalitetne projekte svih gradova i općina na našem području, bez iznimke, bilo da je riječ o ulaganju u pomorsko dobro, cestovnu infrastrukturu ili da je riječ o poticajima iz domene poljoprivrede, gospodarstva ili poticanje rada udruga civilnog društva. Tako da su navodi o maćehinskom odnosu naprosto netočni, čak bih rekao lažni.

Koji su vam izazovi još jednog mandata? Ističete stabilnost, no sigurno postoje i projekti koje želite ostvariti u još četiri godine?

Živimo u vremenu krize i osiguravanje stabilnosti funkcioniranja sustava svakako nam je prioritet. Međutim, plan razvoja za naredno razdoblje napravili smo puno prije početka pandemije i ne mislimo od njega odstupati. Nastavit ćemo održavati kontinuitet kvalitetnog upravljanja pomorskim dobrom. Izgradit ćemo i urediti luku Dolac u Šibeniku i šibensku rivu, luku Bilice, luku Zlarin, luku Prvić Šepurine, ribarsku rivu u luci Murter, luku Rogoznica-Peleš i novo trajektno pristanište u luci Kaprije.

Izgradnjom Centra za posjetitelje Šibensko-kninske županije u Vodicama nastavljamo s turističkom valorizacijom kulturno-povijesne baštine. Nastavljamo ulagati u razvoj poljoprivrede; projekt navodnjavanja Donjeg polja- Jadrtovac ulazi u novu fazu, a u planu nam je napraviti tri istražne bušotine u Petrovu polju i krenuti s mikroakumulacijama. Bespovratnim sredstvima Europske unije planiramo provesti projekt Razvoja širokopojasne infrastrukture i dovesti Internet u svako mjesto u Šibensko-kninskoj županiji i time osigurati infrastrukturne preduvjete za održivi dugoročni društveni i gospodarski razvitak.

Nastavljamo s obnovom tvrđave sv. Nikole i uređenjem infrastrukture i okoliša Posjetiteljskog centra u uvali Minerska. Također, nastavljamo s energetskom obnovom javnih zgrada, projektima energetske učinkovitosti i obnovljivih izvora energije, s projektima osnaživanja ljudskih potencijala i pomoći ugroženim skupinama…

Kao što vidite, jako je puno projekata koje smo u proteklom mandatu pripremali, kako bismo ih u sljedećem mogli realizirati.

Prvi put imate samo jednog zamjenika, Paška Rakića, također iz Šibenika. Hoće li vam to zamjeriti drugi dijelovi županije?

Reformom lokalne samouprave, od ove godine naša županija ima jednog zamjenika čime će se ostvariti određene uštede u proračunu, a ušteđeni novac bit će usmjeren na razvoj projekata, što svakako podržavam. Smatram kako je kandidatura Paška Rakića  za zamjenika župana idealan odabir stranke i da ćemo nas dvojica odlično surađivati. Paško je sjajan mladi čovjek koji iz uspješnog tima koji je preporodio Šibenik prelazi u pobjednički tim za Šibensko-kninsku županiju. Ima jako puno znanja, iskustva i odrađenih projekata iza sebe, što je odličan zalog za uspjeh i na novom poslu. Paško je po življenju urban, a po porijeklu ruralan, kao i ja. Idealna kombinacija.

Vidite li među protukandidatima nekoga tko bi vas i ovaj put mogao ‘natrjerati’ u drugi krug izbora?

Poštujem sve svoje protukandidate i očekujem od njih poštenu borbu i kampanju utemeljenu na programima, a građani će donijeti odluku o tome hoće li biti drugog kruga i tko će se u njemu suočiti. U dobroj sam kondiciji i siguran sam da ćemo zadržati stabilnost nakon ove utrke.

Svi smo se nadali normalnijoj godini, no i dalje traje bitka s virusom u kojoj osim ljudskih života, gubimo i na mnogim drugim poljima. Oporavak će biti dugotrajan i financijski zahtjevan. Znači li to da će neki vaši projekti morati ‘na led’?

Bitka s virusom zaista je dugotrajna i iscrpljujuća, ali ja se nadam i vjerujem da će ona uskoro završiti, a mi moramo nastaviti činiti sve kako bismo iz nje izašli sa što manje posljedica. Istina je da će opravak biti dugotrajan i zahtjevan, međutim, Vlada Republike Hrvatske na čelu s premijerom Andrejem Plenkovićem, kroz novu financijsku polugu osigurala je ukupno 24,2 milijarde eura europskih sredstava za svekoliki oporavak, što je zaista sjajno i veliko olakšanje. Mi smo se za novu europsku omotnicu već pripremamo, sudjelujemo u aktivnom programiranju nove financijske omotnice, vodeći računa da nađemo nišu za sve naše razvojne projekte. Puno očekujemo od  Programa za oporavak i otpornost, a pogotovo od Razvojnog sporazuma kojeg smo potpisali s dalmatinskim županijama i zato vjerujem da u provedbi planiranih projekata nećemo imati većih problema.


Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.