Policijska uprava šibensko-kninska danas provodi preventivno-represivnu akciju prema pješacima i vozačima kako bi smanjili broj stradalih u prometu, odnosno nalet vozila na pješake. Naime, u siječnju se u županiji dogodilo 10 takvih nesreća, stoga su se zbog negativnog trenda u Policijskoj upravi odlučili na akciju u Šibeniku, Drnišu i Kninu.
– U 10 prometnih nesreća na području naše policijske uprave, šest ih je bilo s lakšim tjelesnim ozljedama, a četiri s težim. Na početku veljače imali smo na području Knina prometnu nesreću sa smrtnom posljedicom i na području Vodica jednu nesreću s težim tjelesnim ozljedama. Apeliramo na vozače da voze s posebnim oprezom na mjestima gdje mogu očekivati pješake, čak i u situacijama kad pješaci sa svojim ponašanjem ugrožavaju sigurnost prometa – kazao je na križanju na ‘pijaci’ Renato Grguričin, voditelj odjela za sigurnost cestovnog prometa u PU šibensko-kninskoj.
Prema statistici, vozači su krivi za 75 do 80 posto nesreća, a ostatak se odnosi na pješake dok je u neznatnom broju slučajeva krivica podjednaka. Na pijaci smo sreli Božu Ercega, pješaka koji kaže da bi i pješaci i vozači trebali biti kulturniji i oprezniji.
– Često događa da ljudi s autima uopće ne staju na pješačkom pa ih moraš ‘na silu’ natjerati da stanu. S druge strane, imate i pješaka koji svuda prelaze cestu osim na pješačkom prijelazu. Trebalo bi to dovesti u red – kazao nam je Božo kojeg smo sreli nakon što je na pješačkom prešao cestu.
Inače, kazna za vozače koji ne propuste pješaka iznosi 500 kuna, a kazna za pješaka je 300 kuna iako se češće samim pješacima izdaju upozorenja.
Proteklih godina je trend smanjenja prometnih nesreća. Tako ih je lani bilo 40, a prethodnih godina i 50 do 80 nezgoda, što znači da se broj smanjuje. Iako, u policiji nisu ni s tim zadovoljni, a dogodilo se da je prvi mjesec iskočio po broju nesreća.
– Što se tiče današnje akcije, dosad smo imali desetak prekršaja nepropuštanja pješaka uz još nekoliko prekršaja nekorištenja pojasa i uporabe mobitela, s tim da se akcija provodi na više pozicija, ali ne znamo trenutačno stanje na tim mjestima – zaključio je Grguričin.