Povratak kruzera u Šibenik

Dobra vijesti iz Lučke uprave Šibenik: ‘Raste teretni promet, a u nedjelju stiže i prvi kruzer’

Kalendar s više od 80 najavljenih uplovljavanja kruzera u Šibenik tijekom 2020. godine dobrim dijelom ostat će mrtvo slovo na papiru Lučke uprave Šibenik, a slična je sudbina svih morskih luka na Jadranu i puno šire. Kako je poznato, zbog pandemije bolesti Covid-19 uvedene su mjere zabrane uplovljavanja brodova na međunarodnim kružnim putovanjima, što je izravno utjecalo na smanjenje broja stranih brodova za kružna putovanja u hrvatskim morskim lukama u ožujku 2020. i na njihov nedolazak u travnju, svibnju, lipnju i srpnju. Izgleda da se na kraju kanala sv. Ante ipak ‘nazire svjetlo’ te da šibenska luka neće pretrpiti velike gubitke.

– U Šibenik smo do ožujka, kada su donesene mjere zabrane uplovljavanja, imali redovite dolaske Athene i Artemisa, malih kruzera koji nam dolaze u posezoni i predsezoni. Oni su odradili svoj plan uplovljavanja i od tada više u šibensku luku nije uplovio ni jedan od ranije najavljenih kruzera. Svi veći kruzeri za travanj su bili odmah otkazani, a i dalje otkazujemo, jer kompanije ne žele odjednom otkazati sva prodana krstarenja, nego odlučuju 15 do mjesec dana unaprijed. Dobra vijest je da nam u nedjelju, nakon duge pauze, dolazi prvi veći kruzer. Riječ je o 110-metarskom ‘La Belle de l’Adriatique’ s gostima iz Francuske – kaže nam Katarina Mrčela, specijalistica za marketing Lučke uprave Šibenik.

Agent toga broda morao je županijskom Stožeru Civilne zaštite dostaviti svoj plan mjera prevencije i suzbijanja epidemije koronavirusa te dobiti njihovo odobrenje, a Lučka uprava Šibenik odobrila mu je vez u Šibeniku.

– Imali smo i ranije dosta upita kompanija, no agenti moraju prvo ishoditi odobrenje Stožera. Kada je riječ o velikim kruzerima poput Vikingovih vrlo je mala vjerojatnost da će oni skoro uploviti u Šibenik jer su njihovi gosti mahom Amerikanci, a znamo kakva je tamo situacija s pandemijom. Britanci su također otkazali sva kružna putovanja u ovoj godini – kaže Mrčela.

Cijela situacija s padom prometa brodova na kružnim putovanjima znači i financijski gubitak za Lučlu upravu, ali i sve koji su vezani na taj vid turizma.

– U smislu prihoda osim samoga veza prihod je i koncesija s davanjem usluga kruzerima. Kruzeri nam čine jednu petinu svih prihoda, a zajedno s koncesijama oni su nam značajan dio ukupnih prihoda. Odlično je što nam je u ovoj krizi teretni promet u Luci Šibenik u porastu i veći je od planiranog. Dubrovnik i Split će jako osjetiti nedostatak kruzera dok, zahvaljujući rastu teretnog prometa šibenska luka neće biti u toj mjeri pogođena – dodaje Mrčela.

Inače, po podatcima Državnog zavoda za statistiku, u razdoblju od siječnja do lipnja 2020. ostvaren je pad broja stranih brodova za kružna putovanja u hrvatskim morskim lukama za 88,9 posto u odnosu na isto razdoblje 2019. U prvih šest mjeseci ove godine strani kruzeri ostvarili su pad broja putovanja za 94,5 posto i broja dana boravka na hrvatskom Jadranu za 91,5 posto u odnosu na isto razdoblje 2019. Broj putnika na tim brodovima u odnosu na isto razdoblje 2019. manji je za 99,1 posto.

U razdoblju od siječnja do lipnja 2020. u hrvatske morske luke uplovilo je šest stranih brodova za kružna putovanja, koji su ostvarili 15 kružnih putovanja. Na tim brodovima bilo je 3.737 putnika, koji su u Hrvatskoj boravili 47 dana.

Dvanaest putovanja ostvarili su brodovi pod zastavom Malte, dok je najveći broj putnika, njih 2.690, pristigao brodovima pod zastavom Italije.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.