Povratak kruzera u Šibenik

Dobra vijesti iz Lučke uprave Šibenik: ‘Raste teretni promet, a u nedjelju stiže i prvi kruzer’

Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Kalendar s više od 80 najavljenih uplovljavanja kruzera u Šibenik tijekom 2020. godine dobrim dijelom ostat će mrtvo slovo na papiru Lučke uprave Šibenik, a slična je sudbina svih morskih luka na Jadranu i puno šire. Kako je poznato, zbog pandemije bolesti Covid-19 uvedene su mjere zabrane uplovljavanja brodova na međunarodnim kružnim putovanjima, što je izravno utjecalo na smanjenje broja stranih brodova za kružna putovanja u hrvatskim morskim lukama u ožujku 2020. i na njihov nedolazak u travnju, svibnju, lipnju i srpnju. Izgleda da se na kraju kanala sv. Ante ipak ‘nazire svjetlo’ te da šibenska luka neće pretrpiti velike gubitke.

– U Šibenik smo do ožujka, kada su donesene mjere zabrane uplovljavanja, imali redovite dolaske Athene i Artemisa, malih kruzera koji nam dolaze u posezoni i predsezoni. Oni su odradili svoj plan uplovljavanja i od tada više u šibensku luku nije uplovio ni jedan od ranije najavljenih kruzera. Svi veći kruzeri za travanj su bili odmah otkazani, a i dalje otkazujemo, jer kompanije ne žele odjednom otkazati sva prodana krstarenja, nego odlučuju 15 do mjesec dana unaprijed. Dobra vijest je da nam u nedjelju, nakon duge pauze, dolazi prvi veći kruzer. Riječ je o 110-metarskom ‘La Belle de l’Adriatique’ s gostima iz Francuske – kaže nam Katarina Mrčela, specijalistica za marketing Lučke uprave Šibenik.

Agent toga broda morao je županijskom Stožeru Civilne zaštite dostaviti svoj plan mjera prevencije i suzbijanja epidemije koronavirusa te dobiti njihovo odobrenje, a Lučka uprava Šibenik odobrila mu je vez u Šibeniku.

– Imali smo i ranije dosta upita kompanija, no agenti moraju prvo ishoditi odobrenje Stožera. Kada je riječ o velikim kruzerima poput Vikingovih vrlo je mala vjerojatnost da će oni skoro uploviti u Šibenik jer su njihovi gosti mahom Amerikanci, a znamo kakva je tamo situacija s pandemijom. Britanci su također otkazali sva kružna putovanja u ovoj godini – kaže Mrčela.

Cijela situacija s padom prometa brodova na kružnim putovanjima znači i financijski gubitak za Lučlu upravu, ali i sve koji su vezani na taj vid turizma.

– U smislu prihoda osim samoga veza prihod je i koncesija s davanjem usluga kruzerima. Kruzeri nam čine jednu petinu svih prihoda, a zajedno s koncesijama oni su nam značajan dio ukupnih prihoda. Odlično je što nam je u ovoj krizi teretni promet u Luci Šibenik u porastu i veći je od planiranog. Dubrovnik i Split će jako osjetiti nedostatak kruzera dok, zahvaljujući rastu teretnog prometa šibenska luka neće biti u toj mjeri pogođena – dodaje Mrčela.

Inače, po podatcima Državnog zavoda za statistiku, u razdoblju od siječnja do lipnja 2020. ostvaren je pad broja stranih brodova za kružna putovanja u hrvatskim morskim lukama za 88,9 posto u odnosu na isto razdoblje 2019. U prvih šest mjeseci ove godine strani kruzeri ostvarili su pad broja putovanja za 94,5 posto i broja dana boravka na hrvatskom Jadranu za 91,5 posto u odnosu na isto razdoblje 2019. Broj putnika na tim brodovima u odnosu na isto razdoblje 2019. manji je za 99,1 posto.

U razdoblju od siječnja do lipnja 2020. u hrvatske morske luke uplovilo je šest stranih brodova za kružna putovanja, koji su ostvarili 15 kružnih putovanja. Na tim brodovima bilo je 3.737 putnika, koji su u Hrvatskoj boravili 47 dana.

Dvanaest putovanja ostvarili su brodovi pod zastavom Malte, dok je najveći broj putnika, njih 2.690, pristigao brodovima pod zastavom Italije.


Pratite nas i na društvenim mrežama:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.