Mimo natječaja želi zadržati monopol

ATP planira ukidanje još autobusnih linija?! Knez prvo ‘opleo’ po novinaru, pa zatražio pomoć medija

Autotransport Šibenik trenutno u pat poziciji drži autobusni prijevoz na županijskim linijama prema Tribunju, Murteru i Pirovcu, te prema Skradinu, Drnišu i Kninu, ali se i ozbiljnije pripremaju za ukidanje još većeg broja županijskih linija, nego za vraćanje u promet svih autobusnih linija koje su ukinute tijekom koronakrize.

Od Branimira Kneza, direktora Autotransporta Šibenik pokušali smo dobiti odgovore na pitanja koliko i koje sve linije još nisu uspostavili te kada planiraju vratiti vozni red po kojem su prometovali do uvođenja mjera ograničenja kretanja. Umjesto odgovora dobili smo ‘otvoreno pismo’ e-mailom u kojem Knez pokušava biti sarkastičan.

– Za početak malo sarkazma, pošto izgleda da niste ni malo ekonomski-prometno educirani, da li vaš vlastiti automobil možete pokrenuti ako u rezervoaru nemate pogonsko gorivo, pa vam automobil stoji na nekom parkiralištu – piše Knez autoru ovih redaka ne shvaćajući kako ta rečenica puno više govori o njegovoj sposobnosti upravljanja tvrtkom.

U dopisu Knez potom proziva odgovorne kako ih ‘očito nije briga kako će njihovi mještani iz ruralnih područja putovati nemaju li mogućnost upravljanja vlastitim vozilom’.

– Što vam mi možemo odgovoriti, u vrlo ozbiljnim smo pripremama zaustaviti prijevoz na županijskim linijama na kojima sada prometujemo (mislimo na veći broj polazaka koji su izrazito nerentabilni). Zadnja obavijest i upozorenje otišlo je nadležnima u srijedu, 10. lipnja 2020. godine – piše direktor ATP-a Šibenik uz napomenu kako je tvrtka prije epidemije poslovala pozitivno.

Na kraju Knez moli medije da mu pomognu u nastojanju da Županija s ATP-om potpiše ugovor o obavljanju javne usluge u cestovnom prijevozu putnika za koji tvrdi da je već dulje od dvije godine njihova zakonska obveza. Tek tada su, tvrdi Knez, spremni i smatraju neophodnim pokrenuti prijevoz na svim linijama koje su potrebne stanovništvu.

Branimir Knez/Direktor Autotransporta Šibenik

Na ucjenjivački stav Branimira Kneza već ranije su reagirali načelnici javno-prometno ‘odsječenih’ općina koji nisu spremni na dodatna davanja ATP-u kojem već sufinanciraju školske linije, a ni Županija nema novca za sufinanciranje i redovitih županijskih linija.

S druge strane, Ministarstvo prometa je svojim objavama autobusnim prijevoznicima omogućilo neispunjavanje obveza iz dozvola koje im izdaje Županija sve dok ne bude proglašen kraj epidemije.

Naime, iz Ministarstva su, još 11. svibnja, pozvali prijevoznike da započnu obavljanje prijevoza putnika na županijskim i međužupanijskim linijama za koje procjenjuju da ih je moguće održavati. Također su im poručili da neće biti sankcionirani u razdoblju dok traje epidemija za neuspostavljanje linija za koje procjene da ih, iz organizacijskih ili ekonomskih razloga, nije moguće održavati.

Iz odgovora Jadranke Fržop, pročelnice županijskog Odjela za pomorstvo, promet i otočni razvoj, na ‘otvoreno pismo’ direktora ATP-a Šibenik, jasno je da Knez želi zaobići javni natječaj te na neki način legalizirati ‘stečena prava’.

– Ugovor o obavljanju javne usluge u cestovnom prijevozu putnika dodjeljuje se na temelju raspisanog natječaja od strane Županije prema novo izrađenoj prometnoj mreži za koju je potrebno izraditi opsežnu studiju analizom svih generatora putovanja i anketiranjem stanovništva županije kako bi se zajamčilo pružanje usluga od općeg interesa koje su, između ostalog, brojnije, sigurnije, kvalitetnije ili pružene uz niži trošak od onih koje bi samo tržište moglo ponuditi. Natječaj se mora objaviti putem javnog poziva, a sukladno tome mogu se javiti i ostali prijevoznici. Međutim, gospodin Branimir Knez inzistira da to bude Autotransport Šibenik, što nije u skladu s Uredbom EZ br.1370/2007 Europskog parlamenta i vijeća o uslugama javnog željezničkog i cestovnog prijevoza putnika – pojašnjava Fržop.

Iz Županije podsjećaju da je situacija s pandemijom sve povoljnija te se gospodarstvo normalizira, a time i potrebe zaposlenika za odlazak na posao.

– To znači da je situacija gotovo ista situaciji prije pandemije, a tada su, kako navodi spomenuti prijevoznik, poslovali pozitivno. Jasno je da nema razloga da se ne uspostave sve linije koje su i oni sami predložili, a Županija im izdala dozvole prema Pravilniku o dozvolama za obavljanje linijskog prijevoza putnika koji je tada bio na snazi – zaključuje pročelnica Fržop.

Situaciju s aktualnim neprometovanjem Autotransportovih županijskih linija prema zapadnim općinama komentirao nam je Dražen Čupić, predsjednik Strukovne skupine cestovnoga linijskog prijevoza putnika Šibensko-kninske županije.

– To je veliki problem s kojim sam dobro upoznat i planiramo održati sastanak kako bi prekinuli tu situaciju. Netko će morati na silu raditi svoj posao. Vozim ja za Zagreb i nitko me ne pita jesu li mi u autobusu samo dva putnika. Razumijem ja i njih u Autotransportu, ali linije moraju krenuti. Ako ih neće uspostaviti ATP možda postoje drugi prijevoznici koji bi radili. Razmišljamo i o tome. Ovo je sramotna situacija – zaključuje Čupić.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.