Provedena u svih osam lučkih kapetanija

Akcija ‘Sigurna plovidba 2020’: Na području Lučke kapetanije Šibenik neki su dobili po džepu



Foto: Ilustracija/Arhiva
Ilustracija/Arhiva

Pojačani nadzor sigurnosti plovidbe u okviru središnje godišnje akcije ‘Sigurna plovidba 2020’ je započeo  jutros i trajao je do 19 sati na području svih osam lučkih kapetanija.

Na području Lučke kapetanije Šibenik obavljeno je 38 pregleda te je utvrđeno 12 prekršaja naplaćenih u ukupnom iznosu od 15 tisuća i 200 kuna.

U okviru Akcije obavljeno je ukupno 397 pregleda različitih kategorija plovila, pri čemu je utvrđeno 120 prekršaja naplaćenih u ukupnom iznosu od 203.850,00 kuna, dok su za brojne uočene manje nedostatke u vidu manjkavosti brodske opreme voditeljima plovila izrečene opomene.

Prvenstveni cilj ove akcije bio je edukativnog karaktera, kako bi se nautičarima ukazalo na važnost pridržavanja svih sigurnosnih propisa tijekom plovidbe. Poseban naglasak nautičarima je stavljen na obavezu tehničke opremljenosti i ispravnosti plovila kojima upravljaju, kako zbog sigurnosti njih samih i njihovih posada, tako i u cilju osiguravanja uvjeta opće sigurnosti za sve sudionike u pomorskome prometu.

Iako je ovu godinu obilježila pandemija koronavirusa, zbog koje je na početku turističke sezone bilježen smanjen pomorski promet, danas je ta brojka dosegla gotovo 70 posto uobičajenog pomorskog prometa, posebice u protekla dva tjedna. Stoga, jedna od osnovnih zadaća današnje akcije je djelovati edukativno i preventivno kako bi upozorili sve sudionike u pomorskom prometu na upozorili na opasnosti koje proizlaze iz neodgovornog ponašanja na moru.

Kao najčešći, ujedno i najopasniji prekršaj na moru, utvrđeno je glisiranje unutar 300 metara od obale, odnosno, prekoračenje najviše dopuštene brzine plovidbe, što je iznimno opasna radnja za kupače i druge sudionike u pomorskom prometu. Stoga se gliserašima u nedopuštenim zonama izriču najviše zakonom dopuštene novčane kazne, bez prethodne opomene. Uz glisiranje blizu obale kao drugi najčešći prekršaj evidentirana je nepotpuna dokumentacija vlasnika plovila, dok se još uvijek u manjem broju bilježe prekršaji i propusti u vidu prekrcanosti plovila, manjkavosti brodske opreme ili nepoznavanje osnovnih propisa i normi u plovidbi morem.

Komentiraj

komentara
Komentari objavljeni pod određenim korisničkim imenom nisu stav uredništva ili izdavača, pa ne snosimo nikakvu odgovornost za štetu trećoj osobi.