Odlučili smo provjeriti kakva je ponuda suvenira u gradu te koliko se promijenila u odnosu na prošlogodišnju. Što turisti najčešće kupuju, koliko su spremni izdvojiti za uspomenu koju će ponijeti kući te kakva je prodaja, saznali smo u razgovoru s ljubaznim prodavačicama u šibenskim suvenirnicama.
Obrt Bracera smješten je na Meduliću i ima zaista šaroliku ponudu: ručni radovi hrvatskih proizvođača, prirodna kozmetika, maslinovo ulje, rakije, likeri, zatim razglednice, magneti…
Antonia, zaposlenica u ovom obrtu, rekla nam je sljedeće:
– Zadnjih desetak dana u gradu je više turista pa je i prodaja naših suvenira bolja. Ne možemo se buniti. Kupuje se. Najbolji su potrošači Francuzi. Oni zaista znaju što žele, u prvom redu traže autohtoni hrvatski proizvod za koji su spremni izdvojiti i veću sumu novca. Dobro se prodaje i lavanda, prirodni sapuni, morska spužva s Krapnja, to, nekako, najbolje ide, a i cijene su sasvim pristupačne i prilagođene svima.
MEDITERANEO SUVENIRI
Mediteraneo je druga postaja u našem današnjem ‘vižitavanju. Ovdje smo odmah primijetili natpise ‘Croatia’ na gotovo svakom proizvodu. Majice kratkih rukava- za odrasle i djecu, torbe za plažu, torbe za svaki dan, a uz to u ponudi su knjige, nakit, pića, kućice od kamena, unikatni ručni radovi kao što su šalice za kavu, pepeljare te ‘sitnice’ poput magneta, razglednica, narukvica s imenom.
Prodavačica Ivana kazala je da je sasvim zadovoljna prodajom. U razgovoru smo saznali kako su ove godine grupe turista zaista šarolike, komentirala je njihovo neznanje engleskog jezika, ali, kako kaže, na kraju se uvijek sporazume. To im je u opisu posla, rekla je uz smijeh.
Posebno su nas zainteresirale torbe od pamuka za svaki dan s otisnutim glagoljičkim pismom. Mediteraneo u ponudi ima i velik izbor cd-a s hrvatskom glazbom. Kupuju li ih turisti, upitali smo Ivanu:
-Pa, vjerujte mi, kupuju i to dosta. Stranci vole našu glazbu, pogotovo klape. Uostalom, glazba je univerzalni jezik koji svi razumiju, bez obzira otkuda dolaze.
SUVENIRNICA SV. JAKOV
I na kraju – pored katedrale suvenirnica Sv. Jakov, svojom se ponudom, zaista, pomalo izdvaja.
U ponudi imaju predmete od bračkog kamena koji su malo skuplji pa ih biraju turisti ‘dubljeg džepa’,ukrasne ribe od drva, nakit-koji se dosta dobro prodaje, i onaj jeftiniji-napravljen od kože i stakla,ali i skuplji.
Kako su nam rekle ljubazne prodavačice, najbolje se prodaju jeftiniji suveniri, a među njima unikatni magneti Ljubomira Jurina, koji su prava mala umjetnička djela. Vino, maslinovo ulje i travarice istaknule su također da su jako zanimljivi turistima.
Japanci su se pokazali kao ‘razgledavatelji’, a ne potrošači. Uđu, razgledaju, ali slabo kupuju.
Moramo primijetiti da su se u ponudi šibenskih suvenirnica napokon našli hrvatski, autohtoni i orginalni suveniri, a ne kao dosadašnji godina kineski proizvodi.