Odsada su sva 22 ureda Centra 112 na području Hrvatske novim programskim rješenjem povezana jednom mrežom. To je operaterima u centrima uvelike olakšalo posao, a konačan rezultat je bolja usluga te sigurnost građana.
NOVA TEHNOLOGIJA U PRAKSI
– Naši operateri su dosad radili u Excell tablicama u Wordovim dokumentima i tako stvarali baze podataka. Kad bi zaprimili pozive građana, te podatke su fizički unosili u dokumente. Novo ICT rješenje daje mogućnost da se podaci automatski sami bilježe te u slučaju preopterećenosti ovog centra pozivima proslijeđuje ih drugim centrima, primjerice u Splitu ili Zadru. Događajima se upravlja na način da sve operativne snage jednim klikom mogu rješavati pozive i alarmirati sve druge operativne snage.
U nekoliko klikova operater može odrađivati ono što je nekada morao raditi satima unoseći brojne podatke i kasnije ih ažurirati, davati statistička izvješća i slično.
U organizacijskom smislu, budući da imamo 20 operativnih centara, plus Zagreb, u slučaju kada su neki centri preopterećeni, omogućuje se međusobna potpora i pomoć – olakšava se posao operaterima i pruža brža pomoć pozivateljima – rekao je danas na predstavljanju novog softvera ravnatelj Državne ureda za zaštitu i sigurnost Jadran Perinić.
-Dodatna motivacija je i Holistic projekt, koji se s tri i pol milijuna kuna financira iz europskih fondova i čiji su nositelji Hrvatska vatrogasne zajednice te Šibensko – kninska županija. Tu imamo jedinstvenu situaciju, i jednu lijepu priču, dodao bih, jer naši operateri iz Centra 112 zajednički rade s operaterima županijske vatrogasne zajednice. Paralalno se provodi i sličan projekt Hrvatskih šuma – sva šumska područja svih sedam priobalnih županija pokriva se kamerama. Obvezni smo stoga da podignemo razinu informatičke opremljenosti, ali i smještaja, jer operateri rade 24 sata i treba im pružiti maksimalne uvjete te prostor za implementaciju novih ICT rješenja – pojasnio je Perinić.
Europska komisija svake godine provodi istraživanje o tome kako se implentira broj 112 u svijesti građana. EU komisija je i dala tu preporuku da se svi žurni pozivi upućuju na broj 112.
– Kad se nađu u teškoj situaciji, grašani se teško mogu prisjetiti brojeva hitne pomoći, vatrogasaca i policije i doista teško razlučuju koji im je broj primjereno zvati. Pozivom na jedan broj taj se problem rješava. Kao članica EU intenzivno smo prihvatili taj projekt i RH je u samom vrhu toga, snažno promičući taj broj. Iatraživanje provedeno lani pokazalo je da je prepoznatost broja 112 na razini od 85 posto – zaključio je Perinić
Inače, prosjek županijskog centra 112 od zaprimanja poziva do izlaska službi na teren iznosi 6.4 sekunde.