Pelene i političari moraju se mijenjati, često iz istog razloga. Ovom zgodnom dosjetkom hrvatski stručnjak za odnose s javnošću Krešimir Macan započeo je svoje predavanje na temu odnosa s javnošću u lokalnim samoupravama, s naglaskom na lokalnu predizbornu kampanju, koje je večeras održao u Gradskoj knjižnici Jurja Šižgorića. Govoreći o greškama koje političari najčešće rade u svojim predizbornim kampanjama Macan je podcrtao suviše stručno izražavanje, prekasnu reakciju i govor u prazno. Sve političke kampanje u svijetu imaju četiri glavna pravila koja su svugdje ista, kazao je Macan, nabrojivši isticanje argumentirane potrebe za promjenama, potom važnost javnog debatiranja, i na koncu isticanje skrbi o zdravstvu i razvoj ekonomske politike.
– U kampanjama nema puno rasipanja i nema puno poruka, najviše pet. Njih treba stalno ponavljati i po tome ‘voziti’ – kazao je Macan.
Govoreći o moći medija, Macan je ponovio poznatu uzrečicu Oscara Wildea – ‘Samo jedno je gore od toga da se o vama priča, a to je da se o vama ne govori ništa’. Sredstva kojima se mogu proturiti informacije već postoje, samo ih treba dobro iskoristiti, kazao je ovaj poznati stručnjak za odnose s javnošću. Nekad su se informacije prenosile na ‘babinjacima’, a danas Facebook i ostali alati omogućuju njihov brz protok.
– Facebook u Hrvatskoj koristi 1,5 milijuna ljudi, i preko ove zajednice vijest u sekundi dođe do tisuća građana. Zato danas treba reagirati brzo i koristiti kanale modernog vremena – ustvrdio je Macan.
Zbog brzine života, nastavio je, danas se ne može birati hoće li se koristiti odnose s javnošću, već samo u kojoj će se to mjeri činiti. Političare, stoga, danas netko mora uputiti na brze reakcije koje često mogu spasiti stvar.